Blokken: de nawee

21 09 2008

Goed, ik ben dus op tv geweest in een quiz die ik verloren heb niet gewonnen heb. Zou het de minst bekeken aflevering van Blokken ooit zijn? Van alle mensen die ik mobiliseerde om mij aan het werk te zien, kon zowat de helft niet kijken. Ze hebben geen tv, moeten naar de kapper, de muziekschool of de zwemles. Zijn nog niet thuis van het werk of zijn al weer weg voor een avondje uit. De tv staat op de verkeerde zender of de video is fout geprogrammeerd. Dat betekent alleszins een boel minder mensen die hun visie op mijn deelname kunnen laten horen. En dat is misschien niet erg.

Want de andere helft heeft wél een mening, zo bleek uit de sms’jes, mails en blogreacties. Ik kon niet met de blokken spelen, zo wordt er gesuggereerd. Wel, ik heb mijn manoeuvres grondig geobserveerd en slechts één keer vind ik dat ik een blokje beter ergens anders had geplaatst. Ik ben namelijk net heel goed in dit spelletje. Mijn conclusie is en blijft dus dat ik gewoon heel erg slechte blokken had. En niet vergeten dat je in dit spel snel moet scoren terwijl je in de gewone Tetris rustig je tijd kan nemen wat op te bouwen om dan bv 4 rijen ineens te scoren. Kijk, wat zit ik mezelf weer te verdedigen. Geef ik wél toe: ik was niet goed in het afdrukken. Het risico schuwend te vroég af te drukken en daardoor de beurt kwijt te raken.

Zwarte kledij is geen goed idee, zo laat het publiek weten. Weet ik, ik droeg dan ook donkerblauw. Wist ik veel dat het nieuwe  decor  ook blauw zou zijn. Ik had overigens andere kleren bij, maar niemand van de productie leek dat iets te kunnen schelen dus heb ik me daar geen vragen over gesteld. Ik vond dat ik er goed uitzag, dus geen zure oprisping wat dat betreft.

Verder mag ik vaststellen dat ik geen domme dingen zeg en niet te veel onzin uitkraam, ondanks de soms gênante situaties waarin Ben Crabbé zijn kandidaten meesleept. Zo is het maar een geluk dat mijn gezicht niet in beeld was op het moment dat Crabbé een lied van André Hazes ten berde begon te brengen. Ik probeerde ‘beleefde glimlach’ uit maar het zag er wellicht uit als ‘plaatsvervangend schaamte gecombineerd met ingehouden minachting’. En ik heb het misschien gemist, maar ook de berisping van Crabbé dat ik veel te onduidelijk praatte (dorst!) lijkt geknipt te zijn. Al bij al ben ik dus in ere gelaten en kan ik zeggen dat ik best wel mezelf speelde.

Ik denk dat ik er ook vrij ongeschonden uitkom wat de kennis betreft. Zeker tegenover de vrij onwetende tegenspeelster. Tom Petty, tja, die ken ik nochtans hoor, maar ik kwam er echt niet op. Gaf Crabbé nog eens de kans de domheid van de mensheid te vervloeken. En ‘L’Elysee’, nog nooit van gehoord, dat zal ik nu wel nooit meer vergeten.

Ik kan natuurlijk wel nog enkele kleinigheden betreuren. Dat ik bij het begin niet eens aan het luisteren was en daardoor het foute antwoord van mijn tegenspeelster niet kon corrigeren, terwijl het zo’n makkelijke vraag was. Dat de overwinning erg dichtbij was en echt wel van één fout minder afhing. Dat één rij meer genoeg was geweest. Maar soit, ik kreeg een digitaal fototoestel, de tegenspeelster kreeg niets. Heeft de beste toch nog gewonnen.

Lees ook:
Blokken: de preselectie
Blokken: de uitgestelde deelname
Blokken: de twijfel vooraf
Blokken: de vragen
Blokken: de andere kandidaten

P.S. Nee, vandepotgerukte, ik zet mezelf niet op Youtube. Binnen een maand of drie hebt u een nieuwe kans bij de middagherhalingen.

P.S. 2: Ja, ik heb echt een foto van mezelf genomen terwijl ik op tv was…

Acties

Information

4 responses

21 09 2008
vandepotgerukte

U hebt een een oerdegelijk televisietoestel. Het gwonnen fototoestel werkt meer dan naar behoren aan de foto te zien die U van uzelf maakte. De middagherhaling zal mij niet ontsnappen, wees daar maar zeker van.

Was getekend

21 09 2008
micheleeuw

Ik heb gekeken en vond dat je het goed hebt gedaan. Je hebt niet gewonnen maar who cares ? Je bent toch in beeld geweest, hé. ;-)
Je zag er wel moe uit, al weet ik niet hoe je er anders uit ziet …
Zoals reeds gezegd : ik zou Ben over zijn toog trekken wanneer hij weer eens ‘op dreef’ is.

21 09 2008
Margo

Ik herhaal: je ziet er in ‘t echt veel knapper uit!

Na het lezen van je nawee-post had ik verwacht om een halve afgang te moeten aanschouwen maar ik heb geen enkel moment van afgang kunnen traceren, behalve dan bij die druiloor van een presentator, maar daarvan val ik nu ook niet bepaald steil achterover.

Je prestatie was meer dan behoorlijk, je hebt dat goed gedaan. Punt.
En smurf vond het spec-ta-cu-lair om jou daar zo te zien blinken op zijnen TV!

22 09 2008
R.O.

Het was inderdaad allesbehalve genant. Voor jou althans, Crabbé heeft zich zoals voorspeld als een ettertje gedragen, bij wijlen echt irritant. Jij daarentegen zag er goed uit (zoals gewoonlijk) en repliceerde een paar keer echt cassant (eveneens zoals gewoonlijk).

Besluit: alweer een meer dan geslaagd televisieoptreden!

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

