Komisch versus tragisch

28 06 2006

Kunnen we oog hebben voor het komische in een zaak die draait om twee vermoorde kinderen? Toen Het Journaal omstaanders interviewde op de plek waar Stacy en Nathalie terug gevonden waren, kwam een bepaalde vrouw aan het woord: ‘Mij grijpt het nog meer aan, want ik heb ook een kind van de vader van Stacy’. Ongewild moest ik hier wel een beetje om lachen. Ze liet het klinken alsof ze tot een grote groep behoorde, zoals ze ook had kunnen zeggen: ‘Ik zit samen met de moeder op aerobics’ of zelfs ‘mijn dochter is ook overleden’. Anderzijds verkondigde de vrouw dit ongewild met enige trots, zich wentelende in de dramatiek van het noodlot. Sorry dat ik dat een beetje komisch vond.

Acties

Information

2 responses

29 06 2006
gerda

Je bent niet alleen, ik had dezelfde reactie, moest daar ook om lachen ondanks alles.

3 07 2006
nel

’t zal wel een familietrekje zijn zeker! ook ik had hetelfde gevoel, rare jongens die Walen!

Geef een reactie

