zegt de ene tegen de ander

5 08 2006

Sommige mensen wagen zich in het dagelijks leven aan de meest banale verbale oprispingen. Zo hoorde ik gisteren een Johnny die met zijn foute wagen en dito muziek halt hield om een vriend te groeten: ‘Wass ist los? Alles wat niet vast zit!’ Dit werd dan gevolgd door een lach waarmee de grapjas zijn eigen spitsvondigheid goedkeurde. Ik onderdrukte een braakneiging en zette mijn weg verder.

Een ander ‘gesprek’ ontwikkelde zich tussen een oudere man die met zijn kleinzoon in een buggy één van mijn buren kruiste.
‘Dag Marc!’
‘Ah, dag Frans. Met de kleine op wandel? (wat als die man hier nu eens nee zou op zeggen?)
‘Aja’.
‘Alé vooruit.’
Einde gesprek.

Voor veel mensen is zo’n stupide uitwisseling van dooddoeners een hele geruststelling. ‘Ik maak nog steeds deel uit van de groep mensen die beschaafd met elkaar omgaan’, zie je ze denken. Laat iedereen maar lullen tegen elkaar, maar van mij hoeven ze geen zinnig antwoord te verwachten. Aangezien vrijwel geen enkel fermettebewoner uit de straat het nog in zijn hoofd haalt, mij aan te spreken, ben ik echter voorlopig veilig voor oninteressante ‘gesprekken’.

(oeioei wat ben ik weer misantropisch bezig)

Acties

Information

One response

7 08 2006
AnnaStesia

Ik kan mij ook best wel ergeren aan van die oversociale mensen die constant tegen jan en alleman moeten beginnen babbelen. en die gesprekken die je nu beschrijft maak ik zelden mee.
Maar af en toe een babbel uit beleefdheid lijkt mij noodzakelijk, menselijk en beleefd :-)

Geef een reactie

