The Future is now

10 08 2006

Af en toe bieden films ons een blik op de (gefantaseerde) toekomst. Vaak denken we dat we nog erg ver af staan van wat we daar te zien krijgen, maar zo nu en dan lijkt de toekomst zich sneller aan te bieden dan we denken. Zo zien we Tom Cruise in Minority Report aangesproken worden door een reclamepaneel, wat intussen niet meer zo ondenkbaar is.

Nu opende de Nederlandse luchthaven Schiphol vorige week een downloadhoekje. Je kunt er content voor je gsm kopen om het wachten of de vliegtuigreis zelf aangenamer te maken. Die content kan variëren van MP3-muziek, MPEG-4 tv-series of audiobooks, en binnenkort ook stadsplannen en toeristische gidsen. Ik vind dit best futuristisch, die Fuel for Travel.

Een veel minder spectaculaire vondst die vorige week bekend gemaakt werd, is het bedrukken van eieren met een speciale inkt die je vertelt wanneer het ei zacht of hard gekookt is. Over een paar maanden liggen in de Britse supermarkten  dus eieren met een logo erop in die speciale inkt. Wanneer het ei voldoende gekookt is, wordt het logo zichtbaar. Leuk bedacht toch? Laat de toekomst maar komen.

Advertenties

Acties

Information

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




%d bloggers liken dit: