Persoonlijke hel

21 08 2006

Die vraagt stelt Humo de hele zomer lang aan diverse BV’s. Omdat ik vooralsnog niet zal geïnterviewd worden door mijn favoriete weekblad, stel ik die vraag maar eens aan mezelf. Mijn antwoord:

De hel is voor mij een cruise-schip van Capiau projects, waarop zich enkele honderden VTM-fans verzameld hebben om er dagenlang te komen feesten. Op de affiche staan Laura Lynn, Marco Borsato, Sam Gooris, Get Ready, Sylver, Milk Inc., Dana Winner, Nicole en Hugo, Eddy Wally maar ook Lordi en zelfs échte metalgroepen. ’s Avonds komt er een DJ met slechte smaak (Ronny Van Vlaanderen b.v.) evergreens draaien van Engelbert Humperdinck en andere foute zangers. Ich bin wie du. By the Rivers of Babylon. Gigi L’Amorosa. De Kabouterdans. Iedereen polonaist door de zaal en tracht mij mee te sleuren op de dansvloer. Dan legt het schip aan in een Duitse haven waar de opnames plaatsvinden van zo’n Duitse show met braadworsten, kartonnen decors en héél veel schlagers.

Er zijn alleen maar marginalen die zich zat drinken, voortdurend roken, volop dialect spreken, platte moppen vertellen en zweten. Persoonlijke hygiëne is er niet. Iedereen draagt kleren van De Zeeman en Wibra, en dan liefst van minstens tien jaar geleden. Iedereen heet Shania, Keano, Dylan, Tamara of Kenny. Er is overal teveel volk en nergens is het stil of rustig.

Zo ongeveer dus.

Hoe ziet u hel er uit? Wat voor mensen leven er? Wat moet u er ontberen of waarvan is er net teveel? Meld het hier!

Acties

Information

3 responses

24 08 2006
Aïda

Een job in een kantoor op een plattelandsgemeente. Een hele dag samenzitten met 6 vrouwelijke inboorlingen leeftijdscategorie +40 maar met de mentaliteit en uiterlijk van +70 in een ruimte van 30m². Wegens gebrek aan werk zit je vanaf 11 u met je vingers te draaien en ben je verplicht een hele dag naar hun onophoudelijk gekwetter te luisteren. De gespreksonderwerpen zijn de was en plas, kinderen, de zorg om de schoonmaak van het huis en het avondeten, het bekritiseren van hun echtgenoten, de allerlaatste dorpsroddels of bespreking van de laatst bekeken VTM-programma’s. De radio staat de hele dag op Donna of Radio2. Ze schrikken zich een hoedje of zouden het liefst veiliger oorden opzoeken als er iemand binnenkomt met een ietwat “afwijkend” uiterlijk (dreadlocks vb) of Franssprekend. Elk initiatief wordt door je oversten in de kiem gesmoord en anderen gaan met de pluimen lopen van het werk dat jij verricht.

Variaties op één thema:
* Opgesloten worden in een Vlaamse fermette met donker eikenhouten interieur en een hele dag verplicht worden naar radio-reclame te luisteren.
* Verplicht worden standhouder te worden op de Zwarte Markt in Tessonderlo waar je spullen moet verkopen zoals T-shirts bedrukt met het opschrift “De mijne hangt onder een dakje”, salontafeltjes die ofwel een dolfijnonderstel hebben ofwel een bronsgeverfd gipsen blote vrouwenbeeld, tuinkaboutertjes in alle mogelijke variaties en afmetingen, barbiejurkjes voor kleuters en alle mogelijke K3 en kabouter Plop accessoires.
* Hele dagen verplicht worden te feesten met blaaskaken type Rob Heyvaert, BV’s, voetballers en hun jonge voetballersvrouwen met opgespoten lippen en siliconenborsten, niet meer zo jonge vrouwen die er allemaal eerder uit zien door hetzelfde opgekalefaterd gezicht dat ze gekocht hebben bij Jef Hoeybrechts en die behangen zijn met Gucci en Dolce&Gabanna. Ze kunnen alleen maar praten over hun status en geld, hun auto’s en hun vrouwen/mannen

(En ja, natuurlijk weten we allemaal dat het pas echt hels moet zijn geboren te worden op de vuilnisbelten van Bombay, op te groeien als een straatkind in Rio De Janeiro, als kindsoldaat ingelijfd te worden bij een guerillabewing in Liberia, op 9-jarige leeftijd gebruikt te worden als sekslavinnetje door diezelfde soldaten, vrouw te zijn in Afganistan, te moeten vluchten in een gammel bootje uit Afrika om in Europa een opgejaagde asielzoeker te worden, gevangen te zitten en gemarteld te worden in de gevangenis van Guantamo en te sterven in een oorlog waar jij niet om gevraagd hebt maar deze hellen zijn door mij niet eens bij benadering voor te stellen, dus heb ik het maar gehouden bij door mij gekende dingen :-))

9 09 2006
Jef

Wie wil nu écht weten wat de hel is?
Ik doe een voorstel: reis naar Heldergem…begin een affaire met de lokale handelaarster in paletten, en probeer haar gelukkig te maken.
Het is écht niet moeilijker dan dat!!!

1 01 2012
Margogogo

Er moet in mijn geval niet veel gebeuren om een hel te creëren: zet mij gewoon in een ruimte met constant kutmuziek, krijsende babies/zeurende kleuters, oudewijvengeklets, in ’t Ollands gedubde tekenfilms op Cartoon Network of eender welk ander soortgelijk onophoudelijk irritant lawijt rond mijn oren. DAT is de hel voor mij. Ik wou dat ik een beetje doof was, echt waar.

Geef een reactie

