The End

21 10 2006

Het filmfestival van Gent komt aan zijn einde. De oogst bedraagt 32 films op 10 dagen. Voor cijferbijters hier een vergelijking met vorige edities:

1999: 3; 2000: 8; 2001: 25; 2002: 35; 2003: 15; 2004: 32; 2005: 42; 2006: 32

Dit jaar zag ik dus 3206 minuten film. Dat is 53 uur en 26 minuten weg van de wereld, in andere sferen en andere levens. Ik kom er vermoeid en verkouden uit, maar verdere schade valt er niet vast te stellen en dat bewijst maar weer eens hoe geweldig het kan zijn je één keer per jaar volledig over te geven aan een passie van 10 dagen. En dat is zelfs gelukt in combinatie met een veeleisende job! Ter vergelijking: vorig jaar was ik werkloos en zag ik toch maar 10 films meer!

De slechtste zitjes zijn die van de Capitole. De beste zaal was zaal 3 van de Kinepolis. Eén film heb ik niet uitgekeken (vermoeidheid maar ook weinig interessant), 6 films zal ik zeker op dvd aanschaffen. Ik zag 3 Duitse, 3 Spaanse, 1 Russische, 1 Turkse, 1 Zwitserse, 2 Finse, 1 Franse, 1 Oostenrijkse, 1 Canadese, 2 Britse en 14 Amerikaanse films + 1 film uit Urugay en 1 uit Singapore, maar daar kan ik geen bijvoeglijk naamwoord van maken.

Het totale aantal films dat ik tot nog toe gezien heb, is 2159.

Acties

Information

Geef een reactie

