Eén schoolweek… (1)

27 10 2006

Lang niets gepost, het was dan ook een hels drukke week. Maandag: suikerfeest en alle moslims zijn afwezig. De aangekondigde doorlichting wordt gelukkig uitgesteld. Een studente regentaat komt observeren. In de namiddag is er zwemmen en we moeten te voet naar het zwembad. Twintig minuten getreuzel en gedoe op straat. Ik moet straffen uitdelen. Stom. Dinsdag. Alle mappen moeten aangevuld en geordend worden voor het oudercontact. Duurt uren. Er worden vijf projecten uitgewerkt en ik haast me van de ene groep naar de andere. De moslims moeten taken inhalen van de dag ervoor. Een groepje uit mijn klas wordt betrapt terwijl ze zonder toestemming in de zaal spelen tijdens de middagspeeltijd. De bordveger is zoek. Het eerste oudercontact is om 15.45u. Om half negen zit het laatste van die dag er op. Woensdag. Een andere studente komt observeren. Iemand zaagt bijna in zijn hand bij het maken van zwaarden voor het ridderproject. Mijn klas is verantwoordelijk voor het schoolraadverslag en dit moet op diskette (op diskette!) doorgegeven worden aan de directeur. Iemand wil een schietpistool gebruiken om te knutselen, maar de passende nietjes zijn nergens te vinden. Om 12u toezicht aan de schoolpoort. Van 12.15u tot 13.45u volgen nog 6 oudercontacten. Naar huis. Donderdag. De poetsvrouw heeft de bak met kladpapier als afval beschouwd en heeft alles weggegooid. Het volledige personeelsbestand van een Waalse Freinetschool is op bezoek en loopt de hele dag door onze school te kuieren. Er is nog geen leerkracht islam gevonden, dus de leerlingen die die lessen volgen, moeten verdeeld worden over de andere klassen. Dan nemen we een filmpje op voor onze collega Caroline die de school voor een jaar verlaat. Om half twee moet ik controleren of iedereen in zijn juiste verdeelklas zit. Dan volgt het schrijven van 23 rapporten van 4 bladzijden. Daarna stel ik 23 verschillende rekenbundels samen voor de vakantie. Ik pleeg twee telefoontjes voor educatieve uitstappen in november en vul dit aan op de schoolkalender op de website. Vrijdag. 11111.gifOchtendtoezicht om 07.45u. De tweede studente komt nog een keer observeren. Er is een geval van steaming vastgesteld en de directeur komt zich boos maken. Twee leerlingen moeten de klas uit om straf te schrijven. Het Halloweenproject gaat van start en eindigt te laat voor het middageten. Tijdens het eten hak ik de knoop door over welke collega ik zal vervangen na deze interim. Er worden maar liefst twee zwangerschappen aangekondigd, wat het totaal aantal leerkrachten dat in 2007 aan gezinsuitbreiding doet, op 7 brengt. Ik vul de klasblog aan. Om 2u is er een muzische namiddag voor de ganse school, met optredens en liedjes. Een groepje van mijn klas bedenkt zich en wil niet meer meedoen. De rapporten worden uitgedeeld. Iemand is zijn toetsenmap kwijt. Meteen na schooltijd moet er op de speelplaats een kraampje klaar staan. Mijn leerlingen zullen uiensoep verkopen voor de 11 11 11-actie (foto). Tegelijk gaat in de leraarskamer een afscheidsfeestje van start voor Caroline. De TV uit mijn klas staat nog in de eetzaal en moet terug naar boven. Er liggen ajuinen in de klas. Ik ben moe. Laat de vakantie beginnen.

Acties

Information

Geef een reactie

