Wissel van de wacht

22 11 2006

Ik vermoed dat mijn schoolperikelen in slechts beperkte mate interessant zijn, maar momenteel slorpt mijn job mij compleet op en is mijn leefwereld maar beperkt. Daarom kan ik ook vandaag niets anders melden dan wat zich bij ons op school afspeelt.

Momenteel vallen mijn collega’s bij bosjes. Cindy was zes dagen ziek (maar is inmiddels terug). Vero maakte twee weken geleden een val en is nog niet gerecupereerd. Hilde bleef deze week twee dagen thuis. Gunür lag twee weken in bed. Leen is zeker een week uitgeteld. Hans kreeg vandaag van de dokter te horen dat hij zeker tien dagen thuis moet blijven. Kat is enkele weken geleden bevallen en keert dit schooljaar niet meer terug. Valerie is maanden buiten strijd. Daar komt dan bij dat Nadine aangekondigd heeft een heel jaar ouderschapsverlof te nemen, ingaande op 1 december en dat Caroline naar Thailand verhuisd is voor minstens één jaar. Dat wil zeggen dat deze week maar liefst 10 vaste personeelsleden (op 23!) minstens twee dagen afwezig zijn of waren! Geert en Lieselot hadden gelukkig nog het fatsoen in het weekend ziek te worden en geen dag werk te missen. Er werken bij ons momenteel dan ook 5 interims en gezien Cindy en Leen ook zwanger zijn, worden er nog twee gezocht – en die zijn voorlopig onvindbaar. Onze directeur weet dus niet meer wie eerst te vervangen. En dan missen we nog altijd een moslimleerkracht!

Ondanks alles is de coherentie van ons team niet in gevaar, hoewel er zo veel aflossingen gebeuren dat sommige mensen elkaar zelfs nog nooit ontmoet hebben. Het doet me soms aan een soap denken waarbij telkens personages komen en gaan maar de essentie hetzelfde blijft. En dat zijn in dit geval dan ook de leerlingen. In mijn klas zijn op drie maanden tijd, en met 23 leerlingen, nog maar 8 dagen geweest waarop de klas niet volledig was! Dat moet toch ook aan de fijne meester liggen!


Acties

Information

Geef een reactie

