Kolonisten

11 12 2006

catankolonisten.jpgDe voorbije dagen werd mijn leven beheerst door een gezelschapsspel. Van vrijdagavond tot zaterdagnacht speelde ik 30 uur aan één stuk door De Kolonisten van Catan. Junkfood en cola hielden me op de been, maar verder was het toch enigszins verbazingwekkend dat ik niet echt moe werd. Blijkbaar zijn concentratie en competitiedrang degelijke stimuli. Ik werd dan ook tweede op een veertiental spelers. Voor wie het spel niet kent: er zijn zoveel variaties en uitbreidingen op het basisspel, dat je nooit twee keer dezelfde versie speelt. Gaat dus nooit vervelen.

Meteen vandaag ging in de klas ook een Catancompetitie van start. Iedere middag mogen vier kinderen naar de klas komen om het tegen elkaar op te nemen. Het enthousiasme was groot genoeg om er mijn middagpauze voor op te offeren. De groepjes werden door loting samengesteld, waardoor je niet meteen voor de hand liggende combinaties kreeg. Omdat in het spel vaak moet onderhandeld worden, worden zo dus sociale vaardigheden gestimuleerd. Daarnaast is het ook een strategisch en uitdagend spel.

Dit spel (speelgoed van het jaar in 1999!) raak ik dus blijkbaar niet snel beu. En mocht dat wel het geval zijn, dan staat Carcassonne al te wachten…

 

Acties

Information

2 responses

12 12 2006
10

Ook ik behoor tot de groep “Catan verslaafden”! :oops: Ik heb er ook al enkele uurtjes slaap aan opgeofferd (doorspelen tot 3u ’s nachts is toch niet zo’n goed idee als je de volgende ochtend om 7u op moet :-s)
Mijn maximum is anderhalve dag :-)

3 01 2007
Cami

Van mijn eerste goede voornemen voor 2007 heb ik alvast werk gemaakt; eens een bezoekje brengen aan je blog. Groot was echter de ontsteltenis toen ik las dat onze fijne preparaten tijdens de Catanmania ‘junkfood’ worden genoemd! ;-)
Catancompetitie in de klas: Vergeet ons hierover zeker niet op de hoogte te houden!

Geef een reactie

