Bloggen in 2006

2 01 2007

Deze blog staat bijna één jaar on line (bij bloggen.be). Enkele cijfers:
Gemiddeld aantal bezoekers per dag: 52.
Dag met meeste bezoekers: 106 op 14 mei 2006. Dat was wat bizar omdat er geen enkele speciale reden leek te zijn voor dit hoge aantal. Ook tijdens de periode dat de artikels over de Haaltertse politiek verschenen, werd er een flinke stijging van het aantal bezoekers vastgesteld. Op zaterdag ligt het aantal bezoekers het laagst. Oktober was de maand met het meeste bezoekers.

Het aantal berichten op de blog is 233. Er waren er meer, maar sommige luchtige tussendoortjes of zaken die achteraf echt te triviaal leken, werden na verloop van tijd verwijderd. Op de berichten werd in totaal 270 keer gereageerd. Het gastenboek bevat intussen 88 reacties (vaak van bedenkelijk niveau), maar in mijn omgeving krijg ik véél reacties van mensen die zich vooralsnog niet aangespoord voelen on line te reageren. De Haaltenaar (in het algemeen) reageert nog het meest bizar. Zo was er zelfs één iemand die Renzo en Katrijn overbezorgd  liet weten dat ‘er op het internet artikels over hen verschenen!’. Kwestie van de zaken in een juiste context weer te geven, kan dat weer tellen.

In 2007 zou ik de blog graag een andere naam geven. Het toonbeeld van beschaving was nogal lukraak gekozen, maar er dook nog niets geschikter op. Ik twijfel ook vaak om over te schakelen op een andere blogsite, maar bloggen.be beschikt over een aantal functies die anderen niet hebben en dat vind ik wel handig.

In 2007 ga ik verder met het spuwen van mijn gal, al durf ik wel bekennen dat de druk soms hoog ligt om dagelijks iets te posten. Ik zou het dus graag met minder regelmaat stellen, maar dat heeft meestal zo’n onmiddellijk effect op de bezoekcijfers dat ik dan toch snel weer aan het tokkelen sla. Anderzijds staat de aanschaf van een nieuwe computer op het programma, wat mijn werklust dan weer zal stimuleren. Soms weet ik natuurlijk ook gewoon niet wat te schrijven – zo interessant is mijn leven nu ook weer niet. Anderzijds ben ik een aantal zaken weer maar eens in een ander perspectief gaan zien. Artikels over slechte VTM-programma’s zijn heel leuk om schrijven (en hopelijk ook om lezen) maar echt essentieel zijn ze eigenlijk niet hé. Ik zou me ook voorzichtiger willen uitdrukken in persoonlijke kritiek, maar dan alleen in bepaalde gevallen. Sommigen zullen het blijven verdienen flink in de zeik gezet te worden. Ook het Haaltertse bestuur is nog niet van me af.

Blijf vooral lezen en reageren! Dat laatste liefst wat meer…
SveN

Acties

Information

3 responses

2 01 2007
Jo

Al een kaartje gehad met “de beste wensen van het gemeentebestuur van Haaltert”? Of heb je er geentje verdiend van ’t jaar? :-)

2 01 2007
dorpsgenoot

T’is goed in eigen blog te kijken….
Veel inspiratie gewenst dit blogjaar . Geen inspiratie ? geen getokkel ! We wachten wel .Ondanks ons stigma “haaltenaar” waarderen sommigen onder ons kwaliteit toch meer dan een massa zever, gezever.
Blijf er dus maar af en toe een “bonk” op geven dan blijven we ook in 2007 lezen met plezier.

30 01 2007
Astrid

Je moet toch al een nieuwe pc hebben nu, want ondanks je voornemen om wat minder te gaan schrijven, blijven de updates hier toestromen! Doe zo voort!

Geef een reactie

