DVD’s voor iedereen (2)

16 01 2007

Stilaan heb ik een boekhouder nodig om bij te houden waar al mijn DVD’s zich bevinden. Eigenlijk is uitlenen een beetje tegen mijn aard, gezien mijn controledwang en voortdurende vrees dat anderen niet goed voor mijn spullen gaan zorgen – meestal onterecht. Alleen is mijn liefde voor film veel groter, waardoor ik anderen maar al te graag laat genieten van mijn selectie.

Maar vandaag stel ik vast dat maar liefst 17 exemplaren uit mijn DVD-collectie zich ergens anders bevinden. En die vaststelling brengt een beetje paniek met zich mee, want ik heb intussen op zoveel verschillende manieren geprobeerd orde te scheppen in mijn archivering, dat ik geen overzicht meer heb van wie wat en hoeveel leende en welke films er precies uitgeleend zijn. Grootste reden tot ongerustheid betrof een film die ik uitleende aan een collega… die in november naar Thailand emigreerde! Dat kostte me wel enkele slapeloze uren… Door een wrede speling van het lot is die collega nu echter terug in België. En kan ik alsnog mijn DVD terug krijgen, want die had ze al die tijd netjes bewaard. Het spreekt voor zich dat deze collega nu géén films meer mag uitlenen. (Niet heus hoor) (Maar eigenlijk wel).

Nu heb ik er wel geen problemen mee dat iedereen de geleende films zo lang bijhoudt als ze dat zelf willen. Zolang ik wel weet wie de lener is, maar dat is mijn eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Dus Jan, Michèle, Sarah, Anja, Demcy, Caroline, Inge en Brent: geniet er nog van. Maar alsof er een woordspeling mee gemoeid is, weet niemand waar de film Nobody Knows gebleven is…

Acties

Information

3 responses

17 01 2007
zapnimf

Als ik een boek of een film uitleen, schrijf ik dat vooraan in mijn agenda, een instrument dat je vaak genoeg vastpakt om af en toe te controleren waar al het kleinnood naartoe is.

17 01 2007
Tommie Montana

Je kan Griffith installeren (Google maar eens), je moet wel al je films eens intypen, maar je kan er dan telkens bijzetten of hij is uitgeleend en aan wie.
Als je een Mac hebt is het veel makkelijker (heb ik gelezen): er is een programma waarvoor je simpelweg de code moet inscannen met de ingebouwde camera (isight camera), de gegevens van de film komen net als bij Griffith van IMDb.

17 01 2007
Boris

ik beken,
ik heb nog 16 DVD’s, 24strips, 3 chocoladerepen, 1 zak chips en 3 kunstboeken van ons mama.
De chips zijn helaas op.

Geef een reactie

