Rapporten

30 01 2007

Ik zit volop in de rapporteer- en oudercontactperiode en dan merk ik telkens weer hoe vaak je op dezelfde uitdrukkingen terugvalt. Ik vermijd weliswaar absoluut de veralgemeningen, en mijn beroepseer maakt toch dat ik ieder kind zo individueel mogelijk evalueer. Maar wanneer je 23 rapporten van enkele bladzijden moet schrijven, kom je onvermijdelijk met dezelfde zinnen op de proppen. Leerstof is goed verworven. Inzet is prima. Toont betrokkenheid. Wat voel ik me dan telkens weer zo’n echte schoolmeester. Terwijl ik zo af en toe eigenlijk gewoon wat anders wil schrijven. Is soms een etter. Kan goed de bitch uithangen. Moet zijn smoel houden.

Maar we houden het netjes… Doe zo voort, SveN!

Acties

Information

2 responses

31 01 2007
zapnimf

Als ik je lees, vermoed ik dat je de ouders aanspreekt. Heb je al eens geprobeerd van je rechtstreeks tot de kinderen te richten? Dat verhoogt de betrokkenheid.

“Huppeldepup, je hebt deze maand echt gewerkt aan je zorg in de schriften, dit verdient een opgestoken duim.” (Uiteraard blijf je het recalcitrante sujet in de klasgroep, maar ik moet nu eenmaal ook iets positiefs over je schrijven vanuit pedagogisch standpunt gezien.)

Blij dat ik verkast ben naar het zorgteam, al was het maar om voor die moeilijke gevallen geen commentaar te hoeven verzinnen.

1 02 2007
Sven

ik begrijp wat je bedoelt, maar daar is over nagedacht: de kinderen maken een zelfevaluatie die nadien mondeling met hen wordt besproken. Het rappport zelf is dan voor de ouders.

Geef een reactie

