Oscars? Oscars?

27 02 2007

Toen ik enkele dagen geleden tot de conclusie gekomen was dat de Oscaruitreiking in Vlaanderen niet te zien zou zijn, vond ik dat eventjes heel jammer. Ik ben namelijk het soort filmfan dat ieder jaar om 2u ’s nachts opstaat om de live uitzending te volgen en de filmsterren gemaakt vriendelijk met elkaar te zien omgaan. Wie wat draagt, interesseert me geen zier, maar ik weet wel graag wie wint en verliest en hoe daar op gereageerd wordt. Dat zou ik dus dit jaar moeten overslaan. Dus maar mijn beklag op dit blogje gedaan, waarop enkele suggesties kwamen die met aan het surfen zetten. De officiële Oscarsite bleek de uitzending niét te tonen – daar vragen ze immers veel geld voor aan alle zenders die dat wel doen – en niemand leek andere sites te kennen die dat misschien wel deden. Hopeloze zaak dus.

Toen HUMO een leuk stukje over de Oscars schreef, maar er helemaal geen melding van maakte dat Vlaamse filmfans de show niet konden bekijken, stuurde ik een mailtje. Op de Oscarsite stond immers vermeld dat VTM de zender was die in België de uitzendrechten had. Dat had Humo misschien wel eens kunnen uitzoeken.

Ik werd gerustgesteld door één van mijn lezers die vastgesteld had dat vrt.net de uitzending aankondigde. Verrassend, dus nam ik toch maar de moeite om maandagnacht op te staan. Om 2u vertoonde de nieuwssite van de vrt geen teken van leven. Gelukkig had ik op dat moment net een ander internetadres doorgespeeld gekregen, waarop de show dan eindelijk wél te bekijken viel. Eind goed, al goed.

Maar nu blijkt mijn briefje naar Humo toch wel gepubliceerd te zijn zeker (vandaag, HUMO 3469, p 18)! Terwijl ik die niet eens al lezersbrief had bedoeld, maar als suggestie aan de redactie! Toppunt is wel dat de dag van de Oscarshow VTM niet langer vermeld stond op de Oscarsite. Uiteindelijk had ik toch liever mijn brief over de Belgacomperikelen gepubliceerd gezien enkele weken geleden, dan het banale geklaag over iets triviaals als de Oscars. Zo zal het nog lang duren eer ik mezelf professioneel klager mag noemen.

Acties

Information

Geef een reactie

