Rios no parlos Nederlandos

26 03 2007

rios.jpgIk meen te kunnen stellen dat ik mijn best doe wat minder verzuurd uit de hoek te komen de laatste maanden. Maar nu wil ik toch even zeiken over een fenomeen dat nochtans eerder in conservatieve kringen bekritiseerd wordt. Hoe komt het dat de Gents – Puertoricaanse zanger Gabriel Rios in De Laatste Show in het Engels moet geïnterviewd worden, terwijl hij maar liefst al 11 JAAR in België verblijft???? Dat vind ik eerlijk gezegd onbegrijpelijk. Zonder nu olie op het vuur van de discriminerende partijen te willen gieten, als de man zo goed kan zingen en liedjes schrijven, zou het hem dan echt zoveel moeite kosten gewoon even Nederlands proberen te spreken??? Ben meteen een stuk minder enthousiast over deze muzikant. Luiwammes.

Acties

Information

4 responses

29 03 2007
AnnaStesia

dat gaat er bij mij ook niet in eigenlijk…

10 04 2007
gerda

En op Canvas verslag van Stubrupuntuit nu, 9 april 00.20 u (eigenlijk dus al 10 april) zit hij hier gewoon Nederlands met zwaar accent te spreken tegen Peter Van de Veire…

13 04 2007
Toon

xplicering: Rios is te gast op StuBru en ‘expliceert’ daar waarom hij soms geen Nederlands spreekt. ‘Hij kan het soms niet’. Tja…

Ik denk dat hij bedoelt dat hij soms de druk en de zenuwen wat moeilijker aankan en daarom terugvalt op zijn eigen taal. Maar het blijft toch een beetje pretentieus/arrogant (in milde vorm dan) overkomen.

13 04 2007
SveN

Heb het ook gehoord.
Wel grappig: een lieveheersbeestje noemt hij ‘ de lieve Mister Beast’.

Geef een reactie

