BlogBlock

30 04 2007

’t Is hier wat rustig de laatste dagen. De warmte en het daaraan gekoppelde lagere bezoekersaantal van gisteren hebben daar misschien iets mee te maken, maar eigenlijk heb ik ook even een writer’s block. Ik vermijd het uit gebrek aan ergernissen of bedenkingen jullie oninteressante fragmenten uit mijn dagelijkse bestaan te serveren – ‘vandaag een peer gegegeten’, ‘alle strips van Dirk-Jan herlezen’ of ‘mijn trein was afgeschaft!’, maar de meer frappantere zaken blijken al elders en veel deskundiger geformuleerd te worden. Yves Desmet hekelde in De Morgen de NMBS, omdat die het aandurft van zijn reizigers te eisen sneller op- en af te stappen, omdat elke vertraging eigenlijk de schuld van de reiziger is. In De Standaard worden terecht vraagtekens gezet bij de fictieve (en wel erg stupide) blogs die gekoppeld worden aan Emma, de uit de hand gelopen grap die men bij de VRT een serie noemt. De personages van deze telenouvelle hebben immers allemaal een eigen blog en daar wordt nog op gereageerd ook (genre ‘Pas op, Nils! Die Myra is niet te vertrouwen!’). Wie schrijft die shit en wiens realiteitszin is zo gestoord om er effectief in mee te gaan? Ik zat al enige tijd met die bedenking, maar De Standaard zet ze nu wel op papier, goed onderbouwd. In HUMO staat een overheerlijk stukje tv-kritiek op een aflevering van Man Bijt Hond waarin een dame trots een schilderij met de Plops voorstelde. Ik wou dat ik het zo goed kan formuleren.

Dus… momenteel lijkt het allemaal wat zinloos. Ik wil alles wat ik doe zo goed mogelijk doen, maar als anderen het beter kunnen, waarom zou ik er dan mijn tijd aan verspillen? Ik kom dus liever met apartere onderwerpen uit de hoek, maar die bieden zich niet vanzelf aan natuurlijk. En het alfabet der mensen bied ik liever maar met mondjesmaat aan. Daarnaast is het even spannend op school. Op een positieve manier weliswaar, maar het neemt me wel in beslag.

Zodus, beste lezers – en u bent de laatste weken echt wel met veel, vandaag werd het record aantal bekeken pageviews zelfs gigantisch verbroken en het is pas half 2 – geduld. En als u me wat wil motiveren, reageer wat meer. Die Eddy Wally-discussie vond ik lekker smaken. Verder dank voor de bezoekjes!

Acties

Information

One response

1 05 2007
Sep

Niet altijd
Deze week stond er in het stukje van (pdw) in HUMO iets over Extreme Makeover: Home Edition. Ik dacht direct: ‘tiens, dat heb ik al eens ergens gelezen!’. En dat was dus op deze blog! Het ging er over dat die kandidaten altijd heel erg zielig zijn met vreselijke levensverhalen, zoals jij al een schreef. Zodus: soms ben je toch eerder en soms ook wel beter hoor!

Geef een reactie

