Alfabet der mensen: I

27 05 2007
joepie20.gifIn deze reeks stel ik u aan de hand van het alfabet een aantal mensen voor uit mijn omgeving, van vroeger en nu. De beschrijving is nooit compleet, altijd eerlijk, soms bewust vaag. Het gaat om een indruk, een herinnering of een trefwoord dat die persoon typeert. Vandaag: de I.

Igor
Neef die niet zo alternatief is als zijn naam doet vermoeden, maar het intussen wel stelt als de kersverse vader van Lennert. Bracht ooit een frisco mee op schoolreis. Kon over de muur van de tuin pissen.

Ignace
Lief ventje uit die ‘leukste klas ooit’. Enig kind van twee Afrikaliefhebbers, geboeid door alles en nog wat. Harde werker, guitige lacher, soms verlegen.

Ilka
Slechts één jaar mijn medestudente, in 1997, maar heeft een onuitwisbare indruk gemaakt door haar destijds voor mij uitzonderlijk bevonden goede smaak, ontwikkelde geest en elegantie. Het weekje in Dworp en de uitstap naar het Zwin waren hoogtepunten. Nog lang mee geschreven, nooit meer terug gezien, maar ik weet dat ze dit leest.

Ils
Fragiele maar klassevolle verschijning, dit hardwerkende bestuurslid van vzw K.U.T. Ken ik nu zo’n 7 jaar, één keer woorden mee gehad en dat lag volledig aan mij. Moet geapprecieerd worden omwille van haar inzet, maar is ook een superieur filmanalyste en aldus één van de weinige deskundige vrouwen die ik ken in de filmjournalistiek. Wat introvert van aard, maar wel lief.

Ilse
Lieve lezeres van deze blog, de bij momenten Zweeds sprekende vriendin van al even trouwe lezer Jan. Heeft een neef die je niet op een eetfestijn wil ontmoeten, maar is met haar familie toch al op televisie geraakt – intussen al meer dan tien jaar geleden weliswaar.

Inge
Houdt de administratie van onze school recht en doet dat grondig en strikt. Oogt met de bril aan het kettinkje als een echte secretaresse, maar is dan wel een moderne, vlotte versie. Ondanks haar leeftijd geen moederfiguur voor het veel jongere team en dat is positief. Geniet graag mee van een glaasje vrijdagnaschoolwijn.

Isaac
Begaafde leerling met wie ik eerst heel wat te stellen heb gehad, maar die nu een onuitwisbare plaats in mijn herinneringen veroverd heeft. Is in zowat alles geïnteresseerd en hoewel zijn inzet niet altijd groot is, is hij een dankbaar publiek voor een leerkracht. Struikelt wel eens over de vuilbekkende macho-gedragspatronen die twaaljarigen lijken te moeten tentoonspreiden, maar waar hij eigenlijk veel te aardig en goedhartig voor is. De bijhorende stuursheid valt echter zo te doorprikken. Is ontvankelijk voor mijn strips-, film- en boekentips. Heeft een groot vertel- en tekentalent, kan goed organiseren en is altijd bereid iedereen te helpen. Vind ik herkenbaar… 

Lees hier: H –J

Acties

Information

One response

31 05 2007
Ilse

Eigenlijk studeer ik Deens en niet Zweeds, maar aangezien deze laatste taal in het Scandinavisch “SVENsk” luidt, vergeef ik je als “lieve lezeres” deze verwarring. Du er en skat!

Geef een reactie

