Ecologische Voetafdruk

1 06 2007

voet.jpg

In navolging van velen heb ik het gewaagd mijn ecologische voetafdruk te berekenen. Dit is de oppervlakte Aarde die nodig is om te voorzien in je levensstijl, een getal dat berekend wordt door je leefgewoontes te analyseren.

Enerzijds was ik daar vrij gerust in. Ik ben vrij milieubewust want ik tracht zo weinig mogelijk afval te hebben en let op mijn energieverbruik. Anderzijds bestaan er ook heel wat maatregelen waar ik te weinig rekening mee houd.

In Humo had men enkele prominenten dezelfde test laten uitvoeren. Op Kristien Hemmerechts na zaten die zowat allemaal rond de 4. Ik bleek tot mijn verrassing ook zo’n resultaat te bekomen: 4,3 hectare. Dat is evenveel als minister van Leefmilieu Bruno Tobback en minder dan Mieke Vogels. En dat is lager dan het Belgische gemiddelde van 5,6 hectare!

Hoe is het met u gesteld? Doe hier de test en laat het weten!

Acties

Information

2 responses

1 06 2007
gerda

Ik ben zeer geschrokken, ik heb gewoon 10! Of moet ik gewoon blij zijn dat ik de hoogste score haal?

Ik dacht nochtans dat ik goed bezig was…. helemaal niet dus.

3 06 2007
Menck

Die test deed ik. Het resultaat vind je op mijn blog.

Geef een reactie

