>&*%µ!ç}?*!

20 06 2007

Een schooljaar hangt nu eenmaal aan elkaar van drukke momenten, maar het venijn zit duidelijk in de staart. Deze laatste drie weken zijn immens uitputtend. Tussen de normale gang van zaken door (23 rapporten schrijven van 6 bladzijden, 200 toetsen verbeteren, 23 oudercontacten) krijgen we volgende week op school bezoek van een klasje uit de Waalse school waarmee we al een heel jaar corresponderen. Die gasten dienen allemaal te overnachten in gastgezinnen en moeten uiteraard ook zinvol bezig gehouden worden.  Komt daarbij: de klassamenstelling van volgend jaar, het schrijven van een evaluatie (echt iets voor mij!), het invoeren van de OVSG-resultaten, een sportdag, een afscheidsavond voorbereiden, etentje met de ouders. Plannen en organiseren dus, brieven en lijstjes, mailen en bellen. Verbaast het u dat ik ’s nachts wakker word van de adrenaline? Dat ik maar zes uur per nacht slaap?

Dat moet gecompenseerd worden. Door met de collega’s te gaan eten en drinken. En tegen elkaar te zeuren. Door te genieten van elk goed gesprek en de vele complimentjes van de ouders. Want de jobsatisfactie is groot. Maar verder? Er moet geblogd worden. Er moet gehoofdredacteurd worden. Er moeten boeken gelezen worden. Er moet vakantie gepland worden. Er moeten mensen gezien worden die ik al véél te lang niet meer heb gezien! Er moet quality-time gespendeerd worden met de familie.

Blik op de toekomst dus: nog precies één week en alle stress is over. Dan volgt nog de laatste schooldag, een zorgeloze, die afgesloten wordt met een zomerse receptie. Een etentje met collega’s. Filmfestival in Brussel, de volledige eerste week van de vakantie. Tussendoor hopelijk nog eens verbroederen in Haaltert. En dan… drie weken USA. Met het voornemen voor de volle honderd procent te genieten.

monumentvalley.jpg golden-gate-1.jpg 

la_skyline.jpg las_vegas_2.jpg

Blijft u intussen lezen? Ter info: de Haaltertse ufo/graancirkel levert me nu al enkele dagen massa’s bezoekers op…

Acties

Information

5 responses

21 06 2007
nel

Beste Sven,
Hierbij wil ik je op de hoogte brengen van een nieuwe dienstverlening die ik op touw heb gezet. Ik onderhoud namelijk de blogs van mensen die op vakantie zijn. (zie ook ‘Gerdernissen’). Niets is zo vervelend als bij je thuiskomst een blog onder het stof en spinrag te vinden, om nog maar te zwijgen over al je lezers die het zijn afgebold!
Op aanraden van Blanche laat ik mij ook vergoeden in dienstencheques.
Steeds tot uw dienst!

22 06 2007
gerda

Waw, ik vind dit echt een gat in de markt, zou je daar niet voor adverteren, zal ik je rap een reclameblogje opzetten!

Geweldig idee!

26 06 2007
kaat

Waarom zo weinig reactie op je steeds goede artikels?

26 06 2007
svends

och, kaat, ik bereik een groot maar stilzwijgend publiek, weet ik intussen. Lurkers zijn het, allemaal!

8 07 2007
gerda

Sven, een heel fijne vakantie in het immense land van de weirdo’s!

Hou ons op de hoogte, zoek naar de WIFI gratuit dessertjes…(hangt op de deur van de McDonalds!) en naar de Duitse afgezanten van de familie Von Trapp…

Geef een reactie

