De zoekende mens

9 08 2007

Gisteren bereikte ik een recordaantal ‘hits’ (501) en het op twee na hoogste bezoekersaantal (175, na 206 en 253) sinds mijn verhuis naar WordPress. Ben overigens nog altijd erg tevreden over deze overstap, vooral omdat de pissige reactie van de webmaster van bloggen.be nadien heel veelzeggend was. Een anekdote die jullie nog tegoed hebben.

Héél fijn is ook dat je via WordPress véél sneller in de zoekmachines geraakt, zelfs nog op dezelfde dag dat een artikel werd ingevoerd. WordPress stelt je ook in staat om te zien via welke termen men op je blog terechtkomt. Dat levert soms bizarre resultaten op. Een overzicht:

Ufo’s in Haaltert en graancirkels in Denderhoutem leiden nog steeds véél volk naar mijn blog. Ook Tommy Borms overigens, een befaamde believer van wie een foto op mijn blog staat. Andere verwante zoektermen zijn waarnemingen, landingen, mussenzele, …

Iemand stelt zich duidelijk vragen over het huwelijk van Yves Leterme. Yves Leterme huwelijk, Yves Leterme ontrouw, Yves Leterme scheiding, Yves Leterme vriendin en zelfs Yves Leterme minnares duiken regelmatig eens op. Heeft iemand iets gezien dat nog niemand weet en wil hij dit verifiëren? Ik weet er alleszins niets over en daar ben ik blij om.

Ook dankzij heel wat filmtitels en boekentitels komen mensen hier terecht. Ze willen dan blijkbaar een samenvatting lezen of de naam van het hoofdpersonage kennen.

BV’s leveren me ook lezers op, al heb ik daar nog niet zo vaak over geschreven. Regi Penxten doet het goed, al staat hier niets positief over hem te lezen. Eddy Wally idem, alsook de combinaties Eddy Wally dood (nog even geduld), Eddy Wally dochter en Eddy Wally sjaal. (?) Lien van de Kelder heeft ook succes, ook in combinatie met ondergoed, al googelt er ook iemand Wat is er zo bijzonder aan Lien van de Kelder?. En ik was het niet zelf die die vraag intypte. Andere hier afgekraakte BV’s zijn Muriël Scherre en David Dehenauw. Ook zij lokken veel lezers. Iemand heeft ook gezocht op de kut Gerty Christoffels. Ocharme.

Wie nog aan zijn bekendheid zal moeten werken is David Verhofstadt neef van de premier.

Dan zijn er de grappige combinaties. Albanese poetsvrouw vertrouwen – hevige huismoeders – deuntje in mijn hoofd – frituur met webcam – mijn begrafenis anja programma – kennistest van Vanessa .

Mensen zoeken ook naar informatie over de meest diverse onderwerpen:

Amerikaanse illusionist die echt kan zweven
Kapsels die niet voor je ogen hangen
Plattegronden van huizen in pastorijstijl
Italiaans liedje waarin geneuried wordt

En dan zijn er de vragen – al snap ik nog atijd niet wie er nu een volledige vraag intypt in een zoekbalk?

Vanavond te doen dicht bij Kerksken? (wat een tristesse straalt deze vraag uit overigens)
Hoe merk ik bij mijn nieuwe collega dat (ze verliefd op me is? ze getrouwd is? hij zich aan mij ergert? hij mijn mails leest?)
Wanneer komt de politie vroeg in de ochtend?
Wat is er te doen op VTM?
(Dat vraag ik me ook al jaren af)
Welke leuke dingen kan je doen met water?
Hoe iemands cam aanzetten zonder te weten?
Hoeveel uur slapen Hollywoodsterren per nacht?

Fascinerende vragen, maar de antwoorden staan dus niét op deze blog.


Acties

Information

2 responses

9 08 2007
Jan

En door het vermelden van al deze zoektermen, kom je nog wat hoger te staan bij dié zoektermen. Bij iets onnozel zoals “Wanneer komt de politie vroeg in de morgen?” sta je al als vierde in Google.

9 08 2007
Menck

Soms lig ik gewoonweg in een deuk als ik zie waar mensen allemaal op googlen. En daarmee bovendien nog es op mijn blog komen ook!

Geef een reactie

