2300 films

20 08 2007

sicko.jpgVan het gebrek aan mooi weer maak ik vooral gebruik om films te kijken. Voor augustus staat de teller op 18, maar de totaalteller heeft intussen wel de 2300 gehaald!

De eer ging naar Sicko, de nieuwe prent van Michael Moore (Bowling for Columbine, Fahrenheit 9/11), die ik vandaag in persvisie zag. Sicko is een documentaire over de wantoestanden in de gezondheidszorg in de VS. Zoals te verwachten was, is dit een entertainende, ontroerende, verontrustende, grappige en onthullende film geworden, hoewel Moore zijn verteltechnieken en stunts identiek zijn aan zijn vorige prenten. Pas op 10 oktober kunt u er ook naar gaan kijken…

Dit jaar zag ik al 107 films, wat de kans klein maakt dat ik het record van vorig jaar (239) en het jaar daarvoor (228) zal verbreken, zelfs al moet het filmfestival nog komen. Dat komt er van als je zoveel energie in je werk steekt natuurlijk.

In het lijstje met acteurs die ik al het meest aan het werk zag, staan Robert DeNiro, Meryl Streep, Anthony Hopkins, Nicolas Cage en Dustin Hoffman aan kop. Steven Spielberg en Woody Allen zijn nog steeds de filmmakers waarvan ik het meeste films gezien heb.

Engelstalige films buiten beschouwing gelaten, zijn het Frankrijk, België en Spanje die me het meest films te kijk aanbieden.

Morgen volgt film 2301, het regiedebuut van Nic Balthazar: Ben X.

Acties

Information

6 responses

21 08 2007
TheO

Mensen toch, ik zie amper vijf films op een jaar. Hoe doet je dat?

Overigens wel benieuwd naar wat Nic Balthazar er als regisseur van terecht brengt.

24 08 2007
Sammi

Hoe was Ben X uiteindelijk? Ben wel benieuwd of Nick Balthazar dit kan….

25 08 2007
SveN

Verrassend genoeg: een sterke film.

4 09 2007
timmeken

3 prijzen in Montreal voor BenX!

7 10 2007
kim

iik had een vraagje hOeveel films zijn er gemaakt van steven spielberg mOet een kut verslag maken over amistad:s

7 10 2007
Sven

Spielberg heeft 24 films gemaakt.
Een overzicht vindt je hier.

Geef een reactie

