Fietsen op afspraak

29 09 2007

fiets.jpgIk vond dat mijn fiets wel even aan een onderhoud toe was. Ik herinnerde me dat de fietsenmaker me vorig jaar zei dat september de kalmste maand is, dus wilde ik ook nu alle studenten voor zijn. Desondanks had de hersteller slecht nieuws voor me: de huidige wachttijd is 12 dagen! Enerzijds snap ik dat als ik de grootte van de onderneming zie. Het gaat hem niet voor niets om de beste fietsenzaak van Gent. Maar toch, bijna twee weken zonder fiets, dat is wat veel, zeker met het filmfestival in aantocht, waarbij ik al mijn tijd nodig heb. Was er geen andere oplossing?

Ja, die was er. Men kan nu immers ook een afspraak maken voor het onderhoud. Dan is de fiets na één dag weer beschikbaar. Inderdaad een handige oplossing. We maken eigenlijk voor alles afspraken: de kapper, de tandarts, onderhoud van de wagen, enz. Dan is het toch niet zo vreemd om dat nu ook voor de fiets te doen. En toch vond ik het een beetje een gek idee, of ligt dat aan mij?  

Acties

Information

One response

3 04 2008
street

Wist je niet dat je voor het nieuwe schooljaar je moet inschrijven voor onderhoud? Best de avond voordien je voor de deur van de fietshersteller gaan installeren met tent en knapzak…kwestie van eerst te zijn.
(alternatief is dit te laten doen door ouders, die zijn dat gewoon om voor de school gaan te staan voor hun kinderen in te schrijven)

Geef een reactie

