Genen Ellowien!

31 10 2007

Een moeder in de supermarkt. Druk bezig boodschappen in te pakken. Twee ukken – één los, één in buggy – maken elkaar het leven zuur. Moeder kaffert hen uit ten overstaan van heel de supermarkt. Ze is een goede moeder en dat zullen we geweten hebben. ‘Wacht maar, ge zult uw straf nie ontlopen!’ krijst ze, meer tegen de rij wachtenden achter haar dan tegen de kinderen zelf. Die er overigens onverstoorbaar onder blijven. En dan, terwijl ze al bijna aan de uitgang zijn ‘Vanavond genen ellowien!’. Wat jammer voor de ettertjes. Maar wat is dat dan ‘geen Halloween’? Wat is ‘wel Halloween’? Zijn er hier mensen die dat echt ‘vieren’?

Acties

Information

7 responses

31 10 2007
eenfan

Je zou er van verbaasd staan hoe fel dit al gevierd wordt! Niet meer te stoppen dat stom gedoe!

http://alcyon.wordpress.com/2007/10/31/halloween/

31 10 2007
gerda

Weer een dillemma bij.
Net vijf verklede ellowien kindjes aan de deur gehad die ‘Trick or treat” riepen en een mandje vol met snoep en koekjes bijhadden (gezien in de film?).
Ik WIL hier niet aan meedoen, dat ze maar met driekoningen komen zingen, maar ik krijg het niet over mijn hart om de kindjes weg te sturen, dus ik doe mee terwijl ik niets moet hebben van dit Amerikaans gedoe!!

Weg met Ellowien!

31 10 2007
chateaubrys

Ik doe een coming out: ik vier het :-) Allé, vieren. Het is een leuk event om iets rond te doen met aangepaste hapjes of maaltijd en een paar fijne horrorfilms. Maar dit jaar sla ik eens over.

1 11 2007
Daniel

Ik ben er dit jaar ook mee gestopt.

1 11 2007
Da Dame

Ik vier het mee, op feestjes dan. Elke reden tot feesten op een weekdag is er een.. Voor de rest interesseert het mij weinig tot niets… Allerheiligen natuurlijk wel, maar ik heb alle dagen respect voor de overledenen dus dat tot daaraantoe.

Bij trick or treat-kindjes zou ik hetzelfde dilemma als gerda hebben. En wat betreft “genen Ellowien”… kijk de magazines zoals Libelle er maar is op na.. Dat commercieel gezeik!

x

1 11 2007
alcyon

Wij alleszins niet. En ook niemand aan de deur gezien.

Wat niet wil zeggen dat ik de sfeer of betekenis (de ene nacht op het jaar dat de grens tussen onze wereld en de geestenwereld akelig dun wordt…) niet leuk vind… Ik moet het echter ook niet hebben van het veramerikaniseren en commercieel misbruiken van allerhande zaken…

2 11 2007
Jan

Op weg van de frituur naar mijn kot ook een paar koters tegengekomen: “Trikourtriet!”
Heb dan maar gewoon vriendelijk gezegd dat ik enkel en alleen in Sint-Maarten geloof..

Geef een reactie

