Met dank aan Man Bijt Hond

5 11 2007

Toegegeven, Man Bijt Hond bevat dagelijks wel een flard levensode. Maar vandaag overtrof dit programma zichzelf en wist het zelfs mijn dag goed te maken (want die was lang en druk).

Er kwam een bejaard koppel aan bod. Hij keek naar Blokken, zij naar het aquarium. Dat vond ze veel interessanter dan Ben Crabbé. Geen mens zou zo’n situatie kunnen bedenken. Een cafébaas had acteerambities en floepte er zowaar een levenswijsheid uit: ‘Een cafébaas is de beste acteur!’. Even later perste hij er voor de show een paar tranen uit. En toen sprak ‘de valies’ een sjofele bejaarde aan die van puzzelen hield. En na enkele minuten ook maar onthulde dat hij de grootste aandeelhouder ter wereld was van de Congolese Spoorwegen en dus in feite multimiljonair is. Alvorens te sterven zou hij wel al zijn geld verbranden, beweerde hij. Gek of gezellig? Om het even, mijn dag kon wel een scheutje positivisme en menslievendheid hebben. Dank u, Man Bijt Hond.


Acties

Information

6 responses

7 11 2007
Daniel

Vanmiddag zag ik toevallig de herhaling van MBH en je hebt gelijk: de scène met het bejaarde koppel was best hilarisch. Zij drie rijen naar achteren naast haar aquarium en manlief op de eerste rij, naar Blokken kijkend. Indien ik moest kiezen, zou ik ook de visjes prefereren.

7 11 2007
gerda

Pikte gisteren ook nog net een stukje mee van het vervolg denk ik, wat een gruwelijk boosaardig vrouw was die busbegeleidster (ik denk dat het die aquariumvrouw was). Die kinderen houden volgens mij een NOG groter trauma over van deze mevrouw dan van een puzzel van calimero.

7 11 2007
Jan

Blijkbaar had de gekke Congolese-spoorwegenman wel gelijk: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF07112007_011

7 11 2007
Sven

@Gerda: ik denk dat je in een groot aantal scholen nog zo’n dragonders vindt, dus echt opvallend boosaardig vond ik haar dan weer niet. Al twijfel ik er niet aan dat de leerlingen haar nooit zullen vergeten…

7 11 2007
Ine

k vond die slager met zijn borstenfixatie dan weer een bijzonder akelig personage!

8 11 2007
gerda

Zelfs Paul D’Hoore had het over de Congolese aandelen van deze man!

Geef een reactie

