De Slimste Vrouw

22 11 2007

Ik ben er in geslaagd de voorbije acht weken amper één keer over De Slimste Mens ter wereld te reppen. Niet wegens geen interesse, maar ik had niet echt een relevante mening of impressie te uiten.

Nu evenmin, alleen dat ik tijdens de zéér spannende finale haast luidop en met bonzend hart zat te supporteren voor Annelies Rutten, al was het alleen maar omdat ik er veel over had de pretentieuze, vals bescheiden, egocentrische, zelfingenomen, humorloze kwal Hans Bourlon niét te zien winnen. En nee, geen nuance of relativering deze keer.

De finale had nog mooier geweest mochten daarin twee vrouwen het tegen elkaar op moeten nemen hebben, maar helaas wist de beminnelijke professor Eva Brems niets over de grote brand in de Innovation – toch niet zo moeilijk. Gelukkig stond Vlaanderen’s sweetheart of the moment bijzonder scherp en pakte zij een massa punten voor de finale. Applaus voor Rutten. TV-recht is geschiede. En nu weer over naar de orde van de dag.

En geen fotootjes bij dit bericht. Van geen van de finalisten was makkelijk een fatsoenlijke foto te vinden. BV’s zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Acties

Information

9 responses

23 11 2007
tomlievens

Goedemorgen,

Spijtig van het niet kunnen maken van fotootjes want Annelies is best een knappe deerne.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

23 11 2007
gerda

Ik had de hele week nog niet gekeken, maar gisteren, inderdaad, ik zat zooooo te supporteren voor Annelies (tot grote ontstelling en ontzetting van E., die het veeleer over het programma “De domste presentator ter wereld” had. (Ik heb hem ter plaatse afgetroefd met de melding dat er ook zoiets bestaat als “de sterkste mens ter wereld”.)

Maar echt, ik gunde het Bourlon geen seconde! Maar dit natuurlijk vooral omdat hij het schilderij “l’origine du monde” niet kende
zie http://ordevandedouchekapjes.wordpress.com/2007/11/18/59/

Leve mevrouw Brems!

23 11 2007
nel

Wat ik wel wat overdreven vond is dat de winnaar deze morgen in het nieuws werd vermeld, ’t is tenslotte toch maar een spelletje. En de presentator vind ik een giecheltrut.

23 11 2007
Annette

Op Gentblogt staan er fotootjes hoor.

23 11 2007
gerda

Nel, zelfde bedenking hier, ik heb er me wel regelmatig mee geamuseerd, maar of dit nu ook nieuwswaarde had, dat is wat anders!

I love Erik! (we hebben er tenslotte samen mee in de Pappenheimers gezeten!)

23 11 2007
blanche

Jamaar dames,voetbal is toch ook maar een spelletje en het vult ook de nieuwsberichten. Waarom de slimste mens dan niet? Hoewel men zich natuurlijk kan afvragen wie de doelgroep van dat nieuwsbericht is . Zij die het interessant vinden hebben de uitzending gezien en de anderen kan het geen ene moer schelen .

24 11 2007
Daniel

Als er één iemand blij is dat al deze commotie achter de rug is, zal het Annelies Rutten zelf wel zijn, denk ik. Wat een overkill zeg. Deze natuurlijke schoonheid wil alleen maar artikelen schrijven en voor de rest eigenlijk met rust worden gelaten. Overigens vind ik mevrouw Brems een heel sympathieke dame. En Hans Bourlon heeft de uitstraling van een citroen.

24 11 2007
Mieke

Ken jij Hans Bourlon persoonlijk dan? amaai, wat een mening over een mens die meedoet aan een quiz.

25 11 2007
Sven

Of we iemand nu kennen of niet, een indruk hebben we toch. Oordelen, bevooroordelen, veroordelen, … mogen we nog eens gewoon grof veralgemenend uit de hoek komen?
Wat als ik nu had geantwoord: ‘Ja, ik ken Hans Bourlon persoonlijk.’ Dan mag het wel?
Als je trouwens iemand persoonlijk kent, moet al snel heel genuanceerd gaan doen, en daar is soms ook niet veel plezier aan hoor :-)

Voor uw plezier maak ik ervan:
“al was het alleen maar omdat ik er veel over had Hans Bourlon niét te zien winnen, gezien de pretentieuze, vals bescheiden, egocentrische, zelfingenomen, humorloze kwal die hij lijkt te zijn .

Geef een reactie

