Lekker ziek op de zetel liggend, vind ik toch wel de energie om wat werk in te halen. Zo verbeter ik nog een klein stapeltje dictees. Geen vervelende klus, want ik volg de spellingstalenten van mijn leerlingen graag op de voet. Mijn ogen gaan ook razendsnel over het blad, dus veel tijd kost het ook al niet. Een routineus klusje, zeg maar. En ineens blijft je leerkrachtenblik stilstaan. Is het een fout? Is het een vlek? Nee, het is een miniatuurvoorstelling. Een traktatie voor de meester. Een creatieve uitlating op een onverwachte plaats. Een juweeltje dat nog maar eens toont dat met kinderen werken elke dag een feest kan zijn.
Bedankt Robbe, je gangstertjes hebben mijn dag opgefleurd!
Advertenties
Héhéhé… echt leuk.
Mooi! Kleine gangstertjes achter de a’s, toch mooi zo’n fantasie van een kind hé… Ik wou dat ik zo mooi kon miniatuurtekenen..
+ 2 zou ik zo zeggen!
Inderdaad een pareltje van creativiteit…
Die leerling heeft ‘guts’. En ‘brains’ trouwens ook, want blijkbaar tijd genoeg om zijn dicteetjes op te dirken.
SveN,
op onze (gemeenschappelijke) middelbare school zou dat gegarandeerd – 2 hebben opgeleverd wegens een foutieve umlaut op de “e” van bende. Ik heb destijds echt wel voor lichtere dingen -2 gekregen. Mooi dat jij creativiteit wel weet te waarderen. Tja, je hebt genoeg voorbeelden gehad van hoe het niet moet zeker? En qua creativiteit loopt het bij jou ook wel snor natuurlijk.
Maar -1 voor de meester! Het meervoud van dictee is dictees (en dus niet dictee’s).
Dit geheel terzijde…
Toevallig schreef een leerling vandaag ‘dictee’s’. Ik haalde meteen de meervoudsregels boven en we verbeterden dit snel.
Maar in zijn eigen tijd is de meester blijkbaar minder consequent. Ik had dan ook een ziektebriefje voor die dag!
Prachtig, die leerling verdient een puntje extra!