Buurman wordt boos (2)

15 12 2007

Een half jaar geleden verloor hij al een keer zijn zelfbeheersing, vandaag mocht de Gentse politie opnieuw uitrukken voor mijn agressieve buurman. Deze keer had hij het iets verderop in de straat aan de stok gekregen met ander gespuis, met een vechtpartij tot gevolg. Eén van de mannen zat helemaal onder het bloed (sensatie! sensatie!) en de twee bleven maar tegen elkaar tekeer gaan. Enkele minuten later stonden er wel vier politiewagens op het kruispunt, waarop maar liefst negen agenten te voorschijn kwamen. Ik stond weer klaar met mijn fototoestel.

De bloedworst werd snel in de combi geduwd en buurman zag dat de publieke opinie zich tegen hem begon te keren. Hij zou duidelijk als slechterik uit dit verhaal komen. En wat doet crapuul in nood dan steevast? Snel zelf het slachtoffer uithangen natuurlijk. Buurman liet zich dus snel op de grond vallen, kreunend en pogingen doend erbarmen op te wekken bij de omstaanders. Vruchteloos, want toen de ziekenwagen arriveerde, weigerde men hem zelfs op te rapen. Buurman stond dan maar recht en stapte zelf in de ambulance…

afbeelding-034.jpg

afbeelding-033.jpg afbeelding-035.jpg afbeelding-038.jpg

Ik ben niet snel geneigd kritiek te geven op onze politiemacht (ik spaar mijn gal voor Hans Bourlon), maar opvallend was toch wel dat een jonge vrouw die op één of andere manier betrokken partij was, al die tijd in een flinterdun zomerjurkje toekeek, zonder dat ook maar één van de negen agenten haar een jas of deken aanbood. En daarnaast vraag ik me toch wel af of politie- en hulpdiensten niet een héél klein beetje moeite kunnen doen het verkeer niet in de war te brengen door gewoon midden op straat te parkeren als het geenszins om een noodgeval gaat.

Acties

Information

3 responses

15 12 2007
blogderzuchten

Die man breed uitgesmeerd op de stoep! Hilarische foto’s, ik lig hier gewoon plat. Ben je zeker dat het écht niet om een opname ging van “Flikken”?? Geen camera’s gezien in de buurt?

16 12 2007
tomlievens

Goedemorgen,

Vechtpartij? Agressieve buurman? Het enige wat ik zie op de foto’s is een oververmoeide man die een beetje uitrust. De politie is je vriend, dus die zorgen ervoor dat niemand de man lastig valt.

Ach, wat hebben jullie een teveel aan fantasie.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

18 12 2007
M-go

Je vraagt wel heel veel van onze vrienden politie SveN.
Die dame moet zich zelf maar deftig kleden als ze buitenloopt. Ze zou moeten weten dat je nooit kan weten wat er onderweg gebeurt.
’t Is toch waar zeker.
Wat de politie- en hulpdiensten betreft: hun aanwezigheid mag van mij gerust opvallen tijdens een interventie. Ook al gaat het om een onnozelheid, Ik geloof niet dat het op zo’n moment een prioriteit is om hun voertuig reglementair te stationeren. Da’s toekomen en spurten naar de plaats delict.

Goed kodakje heb je trouwens.

Geef een reactie

