All I want for Christmas

24 12 2007

christmas_tree_presents_hg_clr_11950.gifWe moeten allemaal de broeksriem een beetje aanhalen tegenwoordig en dat leidt er toe dat ik voor het eerst sinds lang eens een verlanglijstje kan opstellen omdat ik niet meer alles wat ik wil meteen kan gaan kopen. Geschenkjes onder de kerstboom is bij ons niet zo’n gewoonte, maar familieleden of rijke vrienden die me gewoon eens een plezier willen doen, kunnen hun keuze maken uit:

*een dvdbox van Charlie Chaplin. Zo’n grote met al zijn bekendste films in of één van de kleinere met telkens drie films.

*een Kuifje agenda (die sedert dit jaar slechts in een beperkt aantal verkooppunten beschikbaar is. En geen ervan in Gent. Of in Haaltert – hoewel ik nog niet  gaan zien ben bij Tetjen). En zeggen dat ik die in oktober al in handen had in een stripwinkel in Namen, maar ik bedacht dat ik hem liever in mijn vertrouwde winkel in Gent kocht, waar ik een klantenkaart heb. Voor de duidelijkheid: groot formaat.

*een digitale video- en fotocamera. Want de oude geeft geen prachtige resultaten en bovendien wil ik filmpjes maken.

*seizoen 2 en 3 van Little Britain.

*een projectiewekker. Want de oude was een goedkoop prul dat ik als welkomsgeschenk kreeg bij een abonnement op Test Aankoop en hij is nu al kapot. Ik heb mijn abonnement dan ook meteen opgezegd, want hoe kan een consumentenmagazine zulke brol weggeven?

*een nieuwe USB-stick met een touwtje aan, want van de oude hebben de leerlingetjes de stop verloren gedaan en nu is die niet alleen makkelijk te beschadigen, ook makkelijker te verliezen.

*De Taschen filmgids ‘Films van de jaren ’60’, want ik de jaren ’70, ’80 en ’90 heb ik al. En het zijn geweldige boeken.

*Een echt mooie (en dus voor mij veel te dure) laptoptas.

En mijn excuses dat ik voor het eerst een spuuglelijke, flikkerende illustratie gebruik…

En wat staat er op uw verlanglijstje?

Acties

Information

15 responses

24 12 2007
vandepotgerukte

Op mijn verlanglijstje? Dat mensen met verlanglijstjes alles mogen krijgen wat erop staat. Ik heb geen verlanglijstje daar ik alles heb wat mijn hart, voor zover ik daarover beschik, alles heeft wat het verlangt.

Was getekend

24 12 2007
Aïda

Dan sta ik in de boekhandel en dan denk ik steeds: was het nu ’60, ’70 of ’80 dat hij nog niet had, en dan koop ik maar niks…

24 12 2007
blanche

In onze familie geven we altijd aandachtcadeautjes.
– Goed voor een shopnamiddag in mijn gezelschap.
– Goed voor een koffieklets met slagroom op die plaats op die dag
– Ik ga met jou naar het theater naar die voorstelling
– We gaan zondagmorgen naar de antiekmarkt op de zavel
– Terrasjesuitnodiging
of 1001 andere dingen aangepast aan de smaak van diegene die het cadeautje krijgt en op kosten van de schenker.
Die uitnodigingen worden dan verpakt in iets dat de uitnodiging symboliseert.
Een kopje, een shoppingtas, een ingelijste foto…….
Zo worden al die cadeautjes fijne herinneringen en dat vind ik de mooiste cadeautjes. Alle andere eindejaarsgeschenken zijn toch maar een ruilhandel van dingen die je voor jezelf ook kan kopen.

24 12 2007
guy

ik wil het vierde seizoen van the wire en het vijfde van the shield, maar die zijn aan deze kant van de oceaan niet verschenen. ik heb intussen al een nieuwe editie van the penguin guide to jazz. wat er nog overblijft: geen verplichtingen (blijkt nog te lukken ook!), een joekel van een versterker en een makeover van m’n kamer, want ik heb te weinig ruimte voor boeken en cd’s.

24 12 2007
osahi

Heb jij die grote exemplaren van Tasshen? Of die verkleinde, goedkopere versies? Want daarin is die van de ’60ies nog niet verschenen, of toch? Ik wil die ook!

25 12 2007
Daniel

Ik wil graag nog de dvd ‘Heimar’ van Sigur Rós, alleen al omwille van de prachtige Ijslandse landschappen.

25 12 2007
speedy

Wat ik wens is niet in woorden samen te vatten…

25 12 2007
Aïda

Ik wil doodgraag en al héél lang: Beggars and Choosers, A Politician’s Wife, LA Law. (Dat zijn dvd’s) en In het land der laatste dingen van Paul Auster en Aftersun van Jean-Paul Mulders (dat zijn boeken). Onvindbaar en onverkrijgbaar.

Ik zou moeten hebben: een nieuwe diepvriezer, maar dat wil ik eigenlijk niet zo.

Voor de rest wil ik elke dag wel iets anders maar wanneer ik het me dan wil kopen dan hoeft het ineens niet zo nodig meer en koop ik het maar niet. En alles wat ik krijg als geschenk vind ik zowieso geweldig, het betekent dat iemand je die moeite van het zoeken en kopen waard vindt.

En ik zou heel graag willen dat iedereen (zich) wat meer vragen stelt.

En @blanche: schitterde ideetjes!

26 12 2007
Aïda

Osahi, mijnheer heeft blijkbaar weer geen zin om te antwoorden:

ik weet dat hij de grote uitgaven heeft, want twee ervan heeft hij van mijn gekregen, en de jaren ’60 staat in de boekhandel want dat wou ik nu als kerstgeschenk kopen maar ik was vergeten in zijn boekenkast te kijken welke er al stonden….

Van die kleine uitgave weet ik ook niet of jaren 60 al te verkrijgen is.

26 12 2007
Katrijn

Op mijn verlanglijstje staat onder andere een hele leuke kerstvakantie voor SveN!

26 12 2007
Sven

Heb ik al!

26 12 2007
osahi

Aîda: die zijn duuuuuur! (Wil die stiekem ook, maar helaas, de goedkopere versies moeten volstaan voor mij :D)

27 12 2007
Mieke

Aftersun van Mulders kan je bij Proxis krijgen voor 2 euro. En de Engelse versie van In het land der laatste dingen van Paul Auster vind je daar ook voor net geen 10 euro.
Mijn kerstwens – maar tegen Pasen is ondertussen ook goe – : dat Sven van mij een site overneemt.
Ik stuur voor ’t eerst in 20 jaar een kerstkaart met pen en papier Sven.

27 12 2007
Aïda

@Mieke, kan je geloven dat ik al meer dan een jaar elke boekhandel op het net en de tweedehandsboekhandels vruchteloos afgeschuimd heb en nu kom je mij dit vertellen?

Bedankt in elk geval, ik zoek het direct op.

@Osahi: even aan je moeder vragen, altijd een leuk geschenk

31 12 2007
M-go

Op mijn verlangdinges staat: de 6 juiste lotto cijfers.
Als deze wens in vervulling gaat dan krijgen jullie van mij alles wat jullie hier vragen.
NOT!

Geef een reactie

