gewenste SPAM

12 01 2008

spam.jpgBij het vernieuwde Canvas is men blijkbaar ineens tot inzicht gekomen: men heeft er besloten al die goede (komische) programma’s eindelijk eens op tijdstip uit te zenden wanneer er effectief ook nog iemand wakker is. Dat is wel even wennen en het maakte dat ik al meteen de eerste helft van het nieuwe (pdw)programma SPAM miste!

Jammer, want het stukje dat ik wél gezien heb was erg leuk. Eindelijk heeft iemand ingezien dat er in Thuis een schat aan verborgen grappen zit. Dat de in Dag Allemaal en de elders vermelde prietpraat over BV’s maar een kleine zet nodig hebben om in satire te belanden. En het was al van Alles kan beter geleden dat iemand het waagde de vele stupiditeiten die de televisie herbergt, te kakken te zetten. Dat was hoogstnodig. Jammer wel van Sofie Lemaire. Ze doet haar werk als nieuwslezeres in deze serie zo goed dat mijn maandenlange opgekropte ergernissen over deze Stubru-nieuwslezeres dreigde af te nemen. Gelukkig kan ik haar in de loop van de week weer vijf keer zo idioot en onnozel uit de hoek horen komen, dat het effect van SPAM weer zal verdwenen zijn. Er zitten trouwens wel enkele echt grappige vrouwen in deze reeks. Karlijn Sileghems natuurlijk, en Els Dottermans.

Kritiek? Bwa, Kamagurka had enkele goede grappen maar ze werden te lang gerokken. En dat enkele kandidaten uit De Pappenheimers belachelijk werden gemaakt vanwege hun uiterlijk, was wel erg laag en goedkoop. Dat ze dat er volgende keer maar uitfilteren.

Volgende week kijkt u toch ook? Overigens biedt Canvas tegenwoordig elke dag wel goeie humor: Extras, Little Britain, Het Peulengaleis, … en allemaal op fatsoenlijke tijdstippen! Het was ooit anders. Onbegrijpelijk is dan weer dat Desperate Housewives een Canvasprogramma blijft. Niet onaardig, maar toch steekt het af tegenover de betere Britse of Vlaamse humor. De serie werd overigens ooit verhuisd naar Canvas omdat ze niet zou passen op één. Vreemd genoeg programmeert men tegelijkertijd dan wel op datzelfde één de Britse serie Kingdom, waarin Stephen Fry een plattelandsadvocaat vertolkt. Brits + advocaten + Fry = Canvas, toch? Dat is dan wel iets voor één maar de fratsen van een stel opgetutte Amerikaanse huismoeders niet? Verder valt me op dat van de héél veel nieuwe en steengoede Britse series de BBC uitzendt, er nog altijd geen enkele op een Vlaamse zender wordt uitgezonden..

Maar we gaan niet klagen. SPAM maakt veel goed, al hoop ik al meteen snel op een herhaling voor wat ik nu gemist heb en voor al die mensen die ongetwijfeld dit programma veel te laat gaan ontdekken.


Acties

Information

6 responses

12 01 2008
Daniel

Alleen al Little Britain (merk op: met één t) maakt mijn Canvasweek goed!

12 01 2008
elinetje

deze week heb ik het jammergenoeg moeten missen, maar volgende vrijdag staat het steevast op canvas, ookal wil mijn zus op dat moment mss naar steracteur kijken ofzo. Ik hou ‘het bakske’ bij mij ;)

12 01 2008
Madame Commentatore

Ook twee keer verrast door een “deftig” uur; Little Britain was al bezig en Spam net op tijd gemerkt. En best te pruimen, inderdaad.

Ik wil bij deze ook een keer de aandacht vestigen op het zeer genietbare QI met Stephen Fry op BBC, eveneens op vrijdagavond 23 u. Voor wie van grappen en grollen houdt genre: “Where do the Alans live? In A land.” Love it. En een goeie oefening Engels.

En aub Canvas: geef ons ‘The Street!!”

13 01 2008
Deftige Dame Nel

En Canrnivale is toch alweer een herhaling!

14 01 2008
osahi

Gemist! Volgende keer zeker kijken dus.

Deftige Dame Nel: terechte herhaling ook. Kunnen meer mensen deze uitstekende, en jammerlijk afgedankte, reeks volgen. Vorige keer werden de uitzenduren wel eens door de tennisgeile programmadirecteur gefnuikt waardoor veel mensen noodgedwongen afleveringen misten en niet meer konden volgen (ik dus, sindsdien koop ik meestal gewoon de DVD box ipv me uit te sloven om tijdig de tv open te zetten)

14 01 2008
Fredegre

Overigens zijn de afleveringen van QI die ze nu uitzenden óók herhalingen. Je ziet: het is niet alleen de VRT. :-)

Geef een reactie

