Een gouden schoen voor SveN?

16 01 2008

Dit belandde gisteren in mijn mailbox:  

  • Voor een nieuw reality-programma in de aanloop naar het EK-voetbal, zijn VT4 en Kanakna Productions op zoek naar 16 mannen die niets afweten van voetbal. Een professionele voetbalcoach zal van deze mannen een heuse voetbalploeg maken. De jongens zullen in 3 maanden van voetbalklunzen omgetoverd worden in behendige voetballers. En dit op elk mogelijk vlak. Ze zullen dus niet enkel leren voetballen maar ze zullen ook kennis maken met elk aspect van het voetbalmilieu.
    We zoeken vooral nog naar mensen met een niet-alledaagse hobby zoals bijvoorbeeld schaken, duivenmelken, birdwatching, vissen, computergames, postzegels verzamelen, filmkenner, …
  • Kandidaten dienen:
    o Tussen 18 en 37 jaar te zijn
    o Zich vanaf begin feb tem begin mei vrij te kunnen maken tijdens de weekends alsook wekelijks een avond voor de training
    o Niet echt sportief te zijn
    o niet vertrouwd te zijn met de voetbalwereld
    o niet te houden van voetbal

    Indien interesse kunnen jullie zich inschrijven door een mail met foto te sturen naar liesbethmazur@kanakna.com of je mag ook replyen naar dit e-mailadres. Voor meer informatie kan je terecht op volgend nummer: 0 475 740 356 

Geef toe, dit is me op het lijf geschreven. Ik ben een niet-sportieve filmkenner tussen 18 en 37 die niet vertrouwd is met de voetbalwereld, absoluut niet van voetbal houdt en me best wel kan vrijmaken als dat nodig is.

Toch is mijn eerste reactie natuurlijk: néé! Ik vind voetbal oerstom en vooral wil ik in geen geval slachtoffer worden van doortrapte reality-televisiemakers die ongetwijfeld een verkeerd beeld van je ophangen en per se je moeder in beeld willen brengen die je kinderjaren beschrijft en in mijn geval ook maar al te graag mijn voetbalgekke leerlingen willen opvoeren die mijn onsportiviteit becommentariëren. En wat is in godsnaam ‘elk aspect van het voetbalmilieu?’ Op bezoek gaan bij de Pfaffs? Kantines inspecteren op de juiste dosis marginaliteit? Voetbalschoenen schoonmaken? Hooligans kalmeren? Nee, nee, nee! Bericht verwijderd.

voetbal.jpgDesondanks spookt het idee nu wel al de hele dag door mijn hoofd. Als je de kans krijgt iets te leren dat je niet kan – of het nu voetballen, wijn proeven, skateboarden, vogelspotten of glasgieten is – en dit onder professionele begeleiding (en dan nog gratis), dan zeg je toch geen nee? Misschien wil ik eigenlijk wel kunnen voetballen? Misschien wil ik wel twee of drie keer per week het grasveld op, een conditie kweken, samen met andere stuntels leren wat buitenspel en offside is, modderig en bezweet wezen en na de match gaan pinten pakken. Ik durf gerust stellen dat als ik dingen leer en genoeg oefen, uiteindelijk wel een zeker resultaat bereik, doorgaans. Als. Zou ik dus toch maar?

 

 

 

(Nee)

 

 

Acties

Information

14 responses

16 01 2008
blanche

Mogen de lezers stemmen?
Ik stem voor.
Een unieke gelegenheid om te ondervinden of je antivoetbalheid fundamenteel is of gebaseerd op vooroordelen. En gans je team zal anti zijn.
Proeven van andere werelden houdt een mens jong. Je mag nadien toch weer gewoon anti zijn, dan weet je tenminste duidelijk waarom.

(PS: je ziet er anders uit dan ik dacht)

16 01 2008
elinetje

’t is VT4… ik zou toch nog maar eens nadenken ;)

16 01 2008
Aïda

Neen!! Neen!!! Neen!! Als het nu nog was om iets van auto’s te leren, dat zou nog te overwegen zijn. Maar voetbal!!!

Blanche, breng hem niet op ideeën!!!

Of Sven, tenzij je perse met een blonde voetbalbimbo wil paraderen, want dat zal er toch ook bijhoren? Ah Sven, en dan mag je naar de uitreiking van de gouden schoen ofwel als stud van het jaar in de Humo???? Bij nader inzien: wat een kansen!!

17 01 2008
Van De Pot Gerukt

Sven, alleen om U te pesten stem ik voor. Na uw afkeer van voetbal gelezen te hebben is dit wel een unieke kans om iemand iets tegen zijn in te laten doen. Dus ik stem voor!

Was getekend

17 01 2008
M-go

Merk ik hier enige twijfel of doe je maar alsof?
Volgens mij ben je ergens toch wel gezond nieuwsgierig naar het opzet dus doe dat toch gewoon.
Wat heb je te verliezen? Het is niet voor Jambers of Afrit 9 hé.
Ok, je vindt voetbal oerstom, het zegt je niks, je kent er niks van,…
So what?
Het is goed voor je conditie, je leert nieuwe mensen kennen, je kan je lekker ergeren aan toestanden en mensen, je kan kritiek spuien op de organisatie of eender wat… da’s op zijn minst toch wel interessant, toch?
Die unieke ervaringen, of het je er dan mee- of tegenvalt, die gooi je dan dagelijks op je blog, dan hebben wij er ook iets aan.
En ge zijt er eens mee buiten.

17 01 2008
TheO

TheO (19:27:09) :

Nee, het is Jambers of Afrit 9 niet, maar is Kanakna niet even erg? Zelfs al maken ze amusante programma’s als Peking Express, Witte Raven, The Block enz, het zijn toch allemaal programma’s die afwijken van de kern (een spel), door te focussen op de relaties tussen de deelnemers en de opvallende kantjes van de deelnemers (dus de ruzies, de slechte karaktertrekken, enz.). Dat hoort er dus wel bij, maar ik begrijp dat sommigen gaan aarzelen om deel te nemen. Nu ja, de Pfaffs ontmoeten, een grappig voorbeeld, maar niet eens zo onrealistisch. Toch zou zoiets nog te verteren zijn met de juiste instelling.

Anderzijds, idd; je collega’s komen interviewen, in je huis komen filmen, de kans is groot dat ook dat een rol speelt. nee bedankt dan. Zo begrijp ik Sven een beetje..

17 01 2008
Greggi

Ze maken ook Temptation Island, Bachelor, Undercover Lover en Beautiful!!!

En Sven: ook 16+ en Slimmer dan een kind van 10; programma’s die ik jou hier al fanatiek heb weten afbreken!

17 01 2008
M-go

Ik wil SveN daar zien show geven!!!

17 01 2008
Menck

Bijkomend voordeel: als voetballer maak je bovendien veel kans op An Van Elsen. ;-)

17 01 2008
VALLEKEN

Hebt ge onze Geert daar al eens over gesproken ??? Zo een grote voetbalfan … Misschien kunt ge bij hem in de leer gaan? Maar na alle knieblessures en navoetbalse biergala’s te hebben beluisterd, is het misschien niet meer zo een goed idee …

X

19 01 2008
johan

Doen man, geen woorden maar daden !
Ter eer en meerdere glorie van je va en opa Muisken!
Of wacht je liever tot “Van fietser tot trucker” eraan komt?

20 01 2008
Sven

Intussen is bekend dat het programma ‘FC Nerds’ gaat heten… Dus iedereen die niet van voetbal houdt en een iets passievere hobby heeft, is een nerd.
De toon voor het programma is gezet, als er al nog twijfels waren zijn die nu weg: ik trap niet in deze val.

en om echt wel àlle misverstanden te vermijden: dat ben ik dus niet op die foto hé!

20 01 2008
blanche

Allez!, ik vond je nochtans niet mis met die blonde krullen.

3 04 2008
Aïda

Ik zag het zelf niet, maar toen ik dit

http://standaard.typepad.com/tvblog/

las, kan ik alleen maar denken: wat een goede beslissing om niet op deze uitnodiging ingegaan te zijn.

Geef een reactie

