Geena Lisa lult er op los

18 01 2008

Ik zou hier zonder veel moeite Geena Lisa eens kunnen onderuit halen. Deze Vlaamse lieveling heeft me nog nooit weten te doen geloven dat ze alle aandacht waard is. Overschat noemen ze dat, hoe heerlijk gek ze ook mocht wezen als springend decorstuk in De Jos Bosmans show. Maar ik ga u een bijtend stukje besparen, ik heb geen zin een half uur alleen maar aan la Lisa’s gebreken te denken, vooral omdat ik zowat alle programma’s waarin zij haar opwachting maakt, steevast negeer.

Enkel dit: mens, leer Nederlands. Hou op met ons scherm te bevuilen met uw ‘efkes’ en ‘bloemekes’ en ‘gij ebt ne grote mond, gij!. Ik kan het niet horen. Ik wil het niet horen. Ik zit niet in uw woonkamer en dus wil ik dat u gewoon fatsoenlijk Nederlands spreekt op het scherm.

Nog een concreter voorbeeld? Gevraagd naar haar Eurosong-deelname: ‘kad zoiets van: ‘ééé ja keb goesting om mee te doen!’ Kan een zogenaamde leading lady van de Vlaamse televisie niet wat beter haar best doen haar provenciaalse afkomst wat te maskeren en toch wat niveau te halen, zowel wat vorm als inhoud van haar gekwebbel betreft?

 

(En ja, ik schotel u liever iets interessantere stukjes voor dan dit geneuzel, en ik wil absoluut géén discussie starten over Vlaams en Nederlands of over de natuurlijkheid van de ‘gij’-vorm, dus laat uw reacties gerust even nietszeggend zijn als dit artikel).

Acties

Information

14 responses

19 01 2008
Daniel

Mevrouw Peeters zoekt al heel haar leven naar een liedjessmid die songs kan schrijven die wonderwel passen bij haar stem, maar tot op heden zonder resultaat.

19 01 2008
guy

addenu wa meer respect zou hebben voor ne mens!

19 01 2008
Aïda

Ik heb er me ook vréselijk aan gestoord, ik kon er niet onderuit van het te horen want tv stond aan (en moest met geluid omdat ik hem van waaruit ik zat te werken niet zag) omdat ik wachtte op “Kingdom” en geen zin had om de klok in het oog te houden.

Het is om moedeloos van te worden!

20 01 2008
Menck

Ik kan dat mens zien noch horen. Hoe die bij de vrt is binnengesukkeld, begrijp ik niet.

21 01 2008
M-go

Is Gina Lisa de leading lady van de Vlaamse televisie? Ik dacht dat zij een doodgewoon TV-figuurtje was zoals er 13 zijn in een dozijn, ik wist niet dat het haar taak/plicht was om taalgewijs het goede voorbeeld te geven/zijn.
Ach wat, er zijn zoveel bekende gezichten die erop los hakken in een poging-tot-AN-taaltje, waarom dan kakken 1 persoon?
Neen, ik ben geen fan van deze vrouw, ik vind alleen dat uw stelling veralgemeend zou mogen worden.

21 01 2008
Niklas

Het is een omroepster SveN!

En laat dat nu net de droomjob zijn van ieder van de 317 verkozen Missen hier in België …

21 01 2008
vandepotgerukte

Dan kijkt U toch naar SOS Piet.

Was getekend

22 01 2008
de directeur van een productiehuis

We overwegen om haar een rol te geven in onze nieuwst telenovella/zedenkomedie Lalola – de belevenissen van een macho die door een waarzegster omgetoverd wordt tot een vrouw!

22 01 2008
georgina75

Zij gaat scheiden en wil misschien de vogelvrije kip uithangen. Wat mannelijke aandacht trekken?
Of ze was misschien oprecht enthousiast. Kan altijd.

27 01 2008
Dirkieboi

jammer, zo’n leuke stoeipoes!
Die coco weet niet wat hij laat schieten.
Maar met zo een naam ook!

2 02 2008
Armand

ze heeft toch al een paar schone programma’s gemaakt? Fata Morgana bv.

28 03 2008
Dries

Een beetje respect graag. Ja,fata morgana was goed. Ook als jurylid in ‘Steracteur’ viel ze mee. (maar eigenlijk heeft ze geen echte ervaring met zang) Op sommige momenten verzorgt ze inderdaad haar taal niet zo goed,dat zou beter kunnen,zeker als er ook Nederlanders kijken,die verstaan haar dan niet goed…

Als presentatrice vind ik haar behoorlijk goed,maar voor de rest is ze nogal zwak. Ik zou zeggen: Blijf presenteren,dat doe je behoorlijk,maar in bv. ‘Eurosong’ zie ik je niet echt.

28 03 2008
Madame Commentatore

Ik versta haar toch ook maar zelden hoor.

9 04 2008
Diabolo

maar gij zij zeker gefixeerd op wat iemand zegt?? gina lisa zal altijd mijn waardering hebben en zijt ge jaloers,word dan zelf eens presentator en we zullen zien wie het beter kan!!

Geef een reactie

