Steek eens 2 BV’s in een kot

10 03 2008

Eén van de leukste rubrieken in Man Bijt Hond blijft de ontmoeting tussen 2 BV’s. Peter Van de Veire koppelen aan Jacky Lafon, die hij zo vaak  belachelijk had gemaakt in zijn radioshow, was een risico. Lafon kon er eerst niet mee lachen, maar maakte vervolgens toch van de gelegenheid gebruik om Van de Veire eens op zijn plaats te zetten. Pijnlijk, maar leuk kijkvoer.

De week daarop legt Wouter De Prez Dani Klein in de luren door te doen alsof hij een biseksuele nieuwslezer is. Wanneer hij bekent, kan Klein er niet mee lachen. Waarom liegt hij tegen haar, vraagt ze hem. Een poging tot humor? Ik vind Wouter De Prez niet grappig en dus applaudiseerde ik voor de stijlvolle ernst waarmee Dani Klein hem op zijn plaats zette.

Wat dan wel humor is, bewees Kamagurka. Hij kreeg Betty tegenover zich. Eerst beloofde hij haar een muzikale samenwerking, waarop de vol van zichzelf zijnde Betty gretig inging. Eindelijk succes. Vervolgens maakte Kamagurka haar wijs dat hij het meeste tekenwerk door Roemeense illegalen laat uitvoeren, die hij slechts 20 cent per uur diende te betalen. Maar dat mocht Betty vooral niet aan de belastingen zeggen. Ernstig opgaand in het geheim dat haar zojuist was meegedeeld, beloofde de zingende koe discretie. Vervolgens werd er doodleuk op een ander onderwerp overgeschakeld. Zou Betty ooit te weten komen dat ze voor aap gezet is? En dat dat geheel terecht is?

Veel gewaagder hoeft dit rubriekje niet te worden – voor je het weet zit Phaedra Hoste voor Ilse De Meulemeester of Johny Voners voor Janine Bisschops – en dan dreigt het sensatie te worden. Ik hoef de Story niet in televisievorm te zien. Maar eens te meer toch bravo voor dit steeds verrassende rubriekje in een nooit teleurstellend programma.

Acties

Information

10 responses

10 03 2008
vandepotgerukte

Wat Wouter Deprez met Dani Klein uitvoerde was inderdaad goedkoop. Al vind ik zijn acts wel te pruimen. Dani Klein is gewoon een wijf met klasse.

Was getekend

10 03 2008
R.O.

Ik vind wouter Deprez ook maar een ettertje en vond het geweldig maar tegelijkertijd werd ik overmand door plaatsvervangende schaamte toen hij, inderdaad met klasse, in zijn hemd werd gezet.

Naast dit ergerlijke figurantje dat wekelijks in de Laatste Show opduikt, stoor ik mij nog meer aan die andere bijzit Saartje Vandendriessche. Wie heeft dat kind godbeterd ooit aangespoord om te solliciteren bij de vrt en vooral, wie heeft daar ooit iets nuttigs in gezien? Tot ze zich hield aan haar taak “om te roepen” had ik er geen last van, maar nu ze niet alleen hardop tekstjes blijkt te kunnen voorlezen maar ook nog eens de ambitie heeft te interfereren in boeiende gesprekken, loopt ze meer en meer in de weg dan goed voor haar is.

Al kijk ik zo weinig mogelijk televisie, toch heb ik haar de laatste weken een paar maal op mijn scherm moeten tolereren. Ik hoop maar voor haar dat haar naïviteit en onwetendheid gespeeld is, al verdenk ik haar nu ook weer niet over zo’n geweldig acteertalent te beschikken.

Zo was ik er al getuige van dat zij het, op een totaal ongepast en vooral ongevraagd moment, nodig vond om prof. Braeckman, dr. Cammu en minister De Gucht te schofferen met werkelijk totaal belachelijke vragen en/of opmerkingen. Telkens moest ik mij enorm inhouden om niet tegen mijn televisietoestel te schreeuwen: hou toch je mond, stom foorwijf! Zo’n gedrag zou dan weer onbeschoft en vooral belachelijk van mezelf zijn, dus zal ik mij op een andere manier van dit typetje moeten bevrijden.

Ik heb haar nog even het voordeel van de twijfel gegeven maar nu is mijn geduld met dit mens ten einde en dus neem ik mij voor om voortaan haar irritante verschijning onmiddellijk weg te zappen.

Ik heb ook al geprobeerd om een medewerker van de Laatste Show ervan te overtuigen dat SVDD koste wat het kost van het scherm moet worden geweerd, maar ik vrees dat mijn poging zonder succes zal blijven want het viel niet onmiddellijk in goede aarde…

Ik vraag me overigens af of er recent nog iemand overmand werd door het chronische SVDD-ergernissen syndroom? Zo ja, welke remedies werden er al getest en goed bevonden?

10 03 2008
Menck

Dani Klein is zo’n geweldige madam. Dat ze, stijlvol as always, Deprez op zijn plaats zette, vond ik dan ook een groot televisiemoment.

11 03 2008
Sven

R.O., nagel op de kop wat S V betreft, ik vind haar ook de naam tv-figuur onwaardig! Ik heb dus niets meer toe te voegen aan jouw kritiek!

14 03 2008
haha

wel wat goedkoop om een ei zo na letterlijke recensie van humo over te nemen.

14 03 2008
Mr. T

Ja, wie deze blog regelmatig leest weet toch dat Sven hier meestal de HUMO overschrijft?.… Komaan zeg, het gaat hem gewoon om dezelfde mening en een totaal andere verwoording, wat is dan die ‘ei zo na’?

15 03 2008
Frauke

Goedkoop, goedkoop… een humo kost tegenwoordig wel al 2.2 euro hé.
Een blogger zou haast gaan overwegen zelf teksten te gaan verzinnen.

15 03 2008
gerda

SVDD weg ermee.

Nog zo eentje die de laatste tijd té veel en ongewild in mijn gezichtsveld opduikt: Jelle Cleymans. En aangezien deze guitigaard beschouwd wordt als de nieuwe Bart Peeters en hij dus nog jaren zal meegaan, moet ook een remedie tegen dit ongemak gevonden worden.

En omdat ik nog steeds vind dat er dingen te zien zijn op TV die de moeite zijn en ik mijn toestel dus niet zomaar bij het grof huisvuil wil zetten, pleit ik voor de invoering van een automatisch wegzapsysteem waarbij je zelf naar eigen keuze de door jou te vermijden figuren kan ingeven.

Iemand? Je kan er direct mee naar “de bedenkers”.

(heb ik dit nu ergens eerder gelezen?)

24 03 2008
Dries

Ik vind ‘ongemak’ nogal grof,hoor. moest je ‘kinderachtig’ schrijven,zou ik nog akkoord gaan.

11 05 2008
Kirsten

Ik vind het niet leuk dat je Jelle belachelijk maakt. Dat is zielig.

Geef een reactie

