Klasse kiest voor keurige kerel

24 04 2008

Ja, alweer onderwijsnieuws, maar dit keer toch absoluut het vermelden waard. Het tijdschrift Klasse maakte immers zopas de nominaties bekend voor ‘leerkracht van het jaar’ en één van de 200 gelukkigen -uit heel Vlaanderen dus – … ben ik!

Ben absoluut vereerd, al kan ik me inbeelden dat dit de meeste andere mensen niet zoveel zegt. Om genomineerd te worden, moest iemand (een ouder, leerling of collega) je voordragen met een motivatie. Wie die voordrager is, weet ik op dit moment nog niet, maar ik heb nogal wat aanbiddende leerlingen moet ik in alle onbescheidenheid opmerken, dus ik vermoed dat daar iemand tussenzit die mij eens in de bloemetjes wou zetten.

Dat dit in dezelfde week gebeurt dat een inspectieteam de school feliciteert voor zijn inspanningen en je ook via andere kanalen bevestigd wordt in het vermoeden dat je op een erg goede school werkt, maakt het toch allemaal nog mooier. Mijn collega’s zullen me morgen weer flink in toom moeten houden. En een stoel bijzetten voor mijn ego. De brief met uitnodiging werpt op dat ‘vrees of bescheidenheid u misschien tegenhoudt aanwezig te zijn.’ Ze kennen mij nog niet bij Klasse.

Maar kom, in alle ernst, dit is eens te meer een bevestiging dat ik het juiste beroep heb gekozen. Straks kan ik nog van een echte carrière spreken…

Acties

Information

7 responses

24 04 2008
Door Denker

Een pure kwestie van ‘karma’ en ‘vipaka’, SveN. Proficiat.

25 04 2008
Aïda

Proficiat! Beter dit dan kandidaat in FC Nerds!

25 04 2008
blanche

Een Keurige Kerel is dat de mannelijke versie van een Deftige Dame?
Wat mij betreft mag je die nominatie verzilveren. Naar welk nr moeten we SVEN essemmessen?

25 04 2008
osahi

Proficiat!

25 04 2008
M-go

Smurf zal het mij wel meteen zeggen als hij je foto ziet staan in Klasse.
Stel u voor.
Proficiat met je nominatie SveN.

25 04 2008
vandepotgerukte

Wrijf het uw collega´s maar goed onder de neus. You’re the man!

Was getekend

26 04 2008
zapnimf

Een echte carrière! Maar wel een in platte lijn.
Proficiat Sven!
En ik die vorig schooljaar al zo content was met dat één dozeke pralinen. In de zorg – de zorgcoördinator uitgezonderd – blijf je zowat onzichtbaar.
’t Is inderdaad een fijne job.

Geef een reactie

