Filmmaand mei

1 06 2008

Ondanks het prachtige weer in de voorbije maand kon ik toch 17 films zien! De kans is echter klein dat juni ook zo’n meevaller wordt: einde-schooljaarsdrukte, weet u. Vaststelling van de maand is ook dat ik nauwelijks nog films goed vind! Alarmerend of heeft mijn geest gewoon wat rust nodig?

Dit waren ze:

61/ Shoot’Em Up (6): holle spektakelfilm met meer felle kleurtjes dan fatsoenlijke plotelementen
62/ Bad News Bears (7): Traditionele maar vermakelijke Amerikaanse komedie waarin losers winners worden.
63/ Inventing the Abbotts (6): Ietwat belegen Amerikaans drama met een klassieke verhaallijn maar een goeie cast.
64/ What Happens in Vegas (3): Volkomen overbodige, volstrekt nietszeggende would-be komedie met een ferm toegetakelde Cameron Diaz. (recensie)
65/Je vais bien, ne t’en fais pas (8): Sober, meeslepend psychologisch drama over de relaties binnen een gezin waarvan de zoon verdwenen is.
66/ Must Love Dogs (6): Zeer vergankelijke dingetje over de relatieperikelen van een vrouw (die dus van honden houdt).
67/ The Canterbury Tales (4): 2 euro bij de Media Markt en nu weet ik waarom.
68/ Au revoir les enfants (7): veelgeprezen, maar ouderwets en kunstmatig relaas van Louis Malle
69/ Eldorado (8): Oogstrelende Belgische road-movie die tristesse en humor perfect combineert tot een melancholisch en absurd geheel. (recensie)
73/Street Kings (7): degelijke, spannende maar nauwelijks originele politiethriller. (recensie)
71/ Then She Found Me (4): een draak van een film over moeders en dochters, met Helen Hunt en Bette Midler als publieksafstoters. (recensie)
72/ L.A. Law: the movie (5): TV-filmpje dat een overbodig vervolg breit aan een serie die al een tijdje afgelopen was – met een bejaarde cast als gevolg.
73/ Salo o le 120 giornate di Sodoma (7): provocerende, letterlijk en figuurlijk vuile film van Passolini, die interessante vragen stelt over macht en geweld, maar uiteindelijk toch wat te expliciet is om goed te zijn.
74/Serendipity (7): jarenlang links laten liggen vanwege de irritante Kate Beckinsale en ondanks lovende woorden van kenners. Maar nu toch charmant bevonden.
75/ La Double vie de Veronique (7): Eindelijk gezien, deze alom gewaardeerde klassieker. Helaas, het is me volkomen ontgaan waar dit eigenlijk over ging. Meer zelfs na een week wist ik nauwelijks nog wat er precies gebeurde in deze film ging. Bizar, wie verklaart me waarom dit zo’n meesterwerkje is?
76/ In Bruges (7): leuke en vlotte actiekomedie met een goede Colin Farrell maar een al te luchtige plot.

Totaal: 2461

Bekijk hier de lijst van april


Acties

Information

2 responses

6 06 2008
guy

heh, ik zag Salo op m’n 16e of zo. ik denk dat ik sindsdien nooit meer zo geschokt ben geweest. het legt de lat nogal hoog qua vetzakkerij ;)
anderzijds zou ik ‘m wel nog eens willen zien, want ik vond de andere dingen die ik van pasolini zag (op iets rijpere leeftijd) wel de moeite

7 06 2008
vandepotgerukte

Bedankt voor de tips.

Was getekend

Geef een reactie

