Ik staak

23 06 2008

Ik zou het hier kunnen hebben over de bijzondere sfeer die zo’n laatste schoolweek kenmerkt, over de bevredigende resultaten van mijn leerlingen, over het naderende afscheid van leerlingen en collega’s die er volgend jaar niet meer zullen bij zijn, over het vooruitzicht volgend jaar in een nieuw, eigen lokaal te mogen werken, over de gezelligheid van een oudercontact, het opvallende gebrek aan stress tegenover vorig schooljaar, … maar ik heb geen goesting.

Ik wil wel wat kwijt over de zware blokperiode van mijn broer, de hond van mijn vader en de tuin van mijn moeder, de nood aan een tuinman van mijn oma of de snel van een operatie gerecupereerde opa. Maar laat maar zo.

Ik zou met lof willen zwaaien over de formidabele tv-serie Deadwood die mijn dvd-speler al enkele maanden bezet houdt en die ik bij deze dan toch maar snel aanraad. Maar foert.

Als bepaalde machtige zusters (u bekend uit media en politiek) aanstoot nemen aan mijn cassant gebrachte mening  en me aldus het zwijgen trachten op te leggen – censuur heet zoiets -, hoef ik u voorlopig ook niet te onderhouden met ander gezwam, geleuter of gefoeter.

Ik staak dus. Schrijf zelf uw blog.

Acties

Information

18 responses

24 06 2008
Boris

Zeer jammer, je blog was(is) een aangename opwarmer telkens ik online ga.
Groeten
Boris

24 06 2008
Aïda

Italië lijkt een internetloos land, of althans de streek waar ik zit.
Een half uur heb ik nu, het eerste sinds ik vertrokken ben en ik moet nu vaststellen dat ik weer wat gemist heb en ik niets kan ondernemen.
Ik kan enkel iedereen aanraden om in aansluiting op de macht van De Zusters (wat is er begot aan de hand?) het boek “Dood van een non” te lezen dat ik meehad op vakantie om nog eens grondig te herlezen. Niet van Maria Rosseels maar van Katlijn de Brauwere. Over de verdwijning van zuster Gabriël en de macht van de Kerk. Onthullend.
http://blogderzuchten.wordpress.com/2008/02/16/boekentip-041/
Gaat zuster M. nu ook mijn blog censureren?

24 06 2008
guy

mensen trekken zich veel te veel aan van het geleuter van anderen

26 06 2008
Daniel

Waarvan akte.

26 06 2008
singajo

Sven!
Jij laat je toch niet de mond snoeren door monica?!Eis een recht op antwoord!

26 06 2008
Arne

Wij protesteren! De meisjes zonder kleren!

PS Alwiedaniemeedoekrijgneskip!

26 06 2008
vrijemeningsuitingsfront

Wat ik niet snap, waarom steigert de blogwereld nu niet collectief?

Dit is toch regelrechte censuur? En dit om een eerlijke echte mening zonder kwaadsprekerij, een artikel (ik las het eerder) zoals Tom Naegels, PDW en Jo Van Damme en consoorten er wekelijks in de kranten schrijven, maar zij doen dat dan misschien net iets beter.
Heeft zuster Monica dan de macht om uw job af te nemen ofzo, gezien u in het onderwijs zit?
Ik zou zeggen, maak dit kenbaar, roer je eens flink. Laat je de mond niet snoeren tenzij inderdaad je toekomst er zou van afhangen, maar des te erger lijkt me dit dan.

26 06 2008
blanche

Misschien wordt er niet gereageerd omdat het voor de lezers niet duidelijk is hoe zuster Monica iemand kan verplichten een artikel weg te halen van een blog. Als er dreigementen aan te pas kwamen dan zou de blogwereld inderdaad dringend op zijn achterste poten moeten gaan staan.

27 06 2008
Sven

Wel, het is eerder zo dat de zuster mijn werkgever (de stedelijke dienst onderwijs) heeft laten weten dat ze dit niet op prijs stelt en mijn werkgever mij voor de lieve vrede gevraagd heeft het artikel te verwijderen. Als ik een postbode of treinconducteur was, had ze (bv juridisch) natuurlijk geen been om op te staan, en nu eigenlijk ook niet, maar ik wil mijn oversten niet in een lastig parket brengen, dus enkel uit respect voor hen heb ik toegegeven. Ben er nog niet helemaal uit wat het vervolg zal zijn, maar ik kom er wel nog op terug.
En nu staak ik verder.

27 06 2008
Margo

Ik wou hier schrijven dat dit nog maar eens bewijst dat een non het niet gewend is zich in het kruis getast te voelen, maar ik ga dat niet doen.

Het is een schande wat hier gebeurt.
Laat je niet kisten SveN, al je lezers staan als 1 blok achter je!

28 06 2008
guy

excuseer, zit het zo? godver, is dat hier een totalitair regime? ja, daar heb ik toch wel even geen woorden voor

28 06 2008
singajo

ik ook niet. de oppernon.amai. voelde mij al een beetje “verantwoordelijk” omdat ik je schrijven had gemeld aan je weet wel wie, heb hem direct gebeld maar hij wist er niets van. Hij heeft trouwens ook kunnen lachen met je stukje en je hele blog gelezen en begrepen dat je een geengageerde leerkracht bent. wou dat toch even kwijt.

28 06 2008
R.

Het erge is dat de overheid onderwijs, gezondheidszorg, enz… moet organiseren om een tegenkracht te bieden aan de (louter met belastinggeld gefinancierde) katholieke instellingen die enkel hun eigen agenda uitvoeren (geen zedenleer of ander levensbouwelijke leer, zo weinig mogelijk migrantenkinderen, zo weinig mogelijk kinderen uit sociaal kansarme gezinnen, geen euthanasie, tegenwerking van wetenschappelijk onderzoek aan de KUL, …).

Het topppunt is dan wel dat de staatsinstellingen die wel voor sociale rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid moeten zorgen eveneens (gelukkig maar gedeeltelijk, maar toch klaarblijkelijk nog te veel) worden aangestuurd door die zelfde katholieken (van wie de cd&v zich voor de buitenwereld distantieert maar die voor die partij toch mooi stemmenwinst opleveren en dus namens cd&v in allerlei besturen en raden zetelen).

Schandelige machtsmisbruik dat zich nog maar eens tegen SveN keert! Maar dit is natuurlijk van alle tijden en zal altijd blijven bestaan (sorry voor mijn cynisme). De onliner “het volk krijgt de politici dat het verdient (en kiest)” is in dit geval misschien een dooddoener, maar is ontegensprekelijk nog maar eens bevestigd.

Jammer van de staking en dus de stilte op deze blog, want is dat niet precies wat die non beoogde?

Inderdaad, alle lezers van deze blog zullen SveN ten volle steunen maar dat weegt natuurlijk niet op tegen 1 cd&v-non!

28 06 2008
nel

De katholieken konden al netwerken voor het woord werd uitgevonden…

30 06 2008
Ilse

Degoutant!

30 06 2008
Madame Commentatore

Met een artikel over een hond, een tuin en een zieke grootvader en hoe goed alles afloopt zou je nochtans heel veel succes en lezers kunnen hebben. Of over het sprookje van Sara. Mensen willen dat.

Spijtig. Wreed spijtig, zo je talenten verspillen.

7 07 2008
lies

iets gemist precies…
maar het klinkt stom
de kerk: altijd miserie!

13 07 2008
DD

Blij dat je de staking opgegeven hebt trouwens!

Geef een reactie

