Natural High

27 08 2008

Ik ben intussen al een tijdje terug van de driedaagse bijscholing, maar een blogupdate blijft blijkbaar even uit, zo stel ik samen met u vast.

Het was boeiend. Interessant. Inspirerend. Gezellig en ontspannend. Gerustellend en motiverend. Dingen vallen op zijn plaats en bevestigen wat je doet en wie je bent als leerkracht en ook een beetje als mens. Meer zelfs, ik ben in die drie dagen zo met de essentie van mijn job bezig geweest dat ik me zelfs een beetje in een roes bevond. Waar kan je dan de dag daarop in hemelsnaam over bloggen dat niet in schril contrast komt te staan met de kracht en kern van het Freinetonderwijs – oei, dit klinkt wel erg fanatiek – ? Nergens over natuurlijk. Alles is triviaal. Tracht het maar niet te begrijpen.

Wellicht krijg ik binnenkort wel zin of inspiratie voor een blogstukje, maar nu voelt het gewoon aan alsof ik belangrijkere dingen te doen heb. Niet dat ik met mijn neus in de pedagogische lectuur zit of naarstig mijn klaslokaal aan het herinrichten ben zodat het een natuurlijke leeromgeving wordt. Maar in mijn hoofd is het een drukte. Plots lijken de dagen te kort, terwijl ik net twee maand gerelaxed heb. Ik knetter van ambitie en ondernemingslust. Méér dan klaar voor 1 september. Benieuwd wat daar op 2 september nog van overblijft.

U ziet wel wanneer ik weer in actie schiet.

Acties

Information

7 responses

27 08 2008
Alexander

Ha! Zelf heb ik van het derde leerjaar in Freinet-onderwijs gezeten. Ik ben ervan overtuigd dat die aanpak van mij een veel evenwichtiger mens gemaakt heeft. Succes met het nieuwje schooljaar.

27 08 2008
vandepotgerukte

Potloodjes al gescherpt? Nieuwe boekentas reeds klaar? Nieuwe geodriehoek reeds ettelijke malen verliefd bekeken? Deze gemoedstoestand had ik als kind en niet als leraar, want dat ben ik niet. Bij mij was dit gevoel over na het tweede lesuur. Stiekem zat ik reeds ongeduldig op mijn polshorloge te kijken rond 9u20 wanneer die bel voor de speeltijd zou luiden. Ik wens U meer standvastigheid toe dan de mijne.

Was getekend

27 08 2008
Deftige Dame Marie

En ik wens je dat je toch wat langer dan tot twee september mag flowen.

27 08 2008
micheleeuw

Hopelijk blijft dit gevoel heel het schooljaar bij je.

27 08 2008
SveN

Zodat ik heel het schooljaar niet meer blog??

;-)

29 08 2008
Margo

Jou kennende zal het knetteren een heel schooljaar toenemen, me dunkt. Schiet maar in actie, g’hebt lang genoeg stilgezeten! :- )

30 08 2008
micheleeuw

Liever over-gelukkig en niet bloggen, dan ongelukkig bloggend. Toch ? :-)

Geef een reactie

