Filmpjes op WordPress?

3 09 2008

Ik zou een oproep op het forum van WordPress zetten, waarop ik dan vervolgens nooit een antwoord krijg, dus opteer ik voor mijn eigen blog waar vooralsnog toch veel meer bezoekers langs lijken te komen dan op dat forum.

Mijn vraag betreft het plaatsen van filmpjes op een blog van WordPress. Dan heb ik het natuurlijk niet over filmpjes die al ergens op het net te vinden zijn (Youtube e.d.), dat kan het kleinste kind. Maar wel filmpjes die je zelf maakt! Ik slaag er immers maar niet in die op een WordPressblog te krijgen!

Om precieser te zijn: WordPress laat me niet toe filmpjes van mijn camera of pc te halen, … Nu kan ik me niet voorstellen dat hier nergens blogs te vinden zijn waarop iemand een zelfgemaakt filmpje heeft geplaatst? Weet u zo’n blog of weet u zelf een oplossing, help me uit de nood aub.

O ja, filmpje eerst op Youtube plaatsen en dan op de blog, is géén optie wegens te tijdrovend en omslachtig (goed voor één keer, maar het zou om regelmatige filmpjes gaan!).

Dank u, o alwetende cyberneuten!

Acties

Information

11 responses

3 09 2008
micheleeuw

Aangezien ik geen cyberneut ben, kan ik je niet helpen, helaas. Wel kijk ik uit naar de oplossing zodat ik het ook kan doen. ;-)

3 09 2008
Aïda

Je kan altijd mijn joetjoeb account gebruiken, want hoe het anders moet, weet ik ook niet.

3 09 2008
Stef Flater

Rap fimpjes op het internet zetten is niet echt mogelijk. WordPress zelf voorziet niet echt in veel mogelijkheden. YouTube, Flickr, Dailymotion laten toe dat je relatief gemakkelijk fimpjes op het internet kan zetten, maar dan moet je via een link die op je blog plaatsen. Tot nu toe is er geen gemakkelijkere manier. Vergeet niet dat fimpjes veel groter zijn dan foto’s. Ik betwijfel of je die ooit vlug vlug op het internet zal kunnen plaatsen, vooral omdat de snelheid waarmee je dingen op het internet kan zetten bij de meeste providers een stuk lager is dan de snelheid waarmee je bestanden van het internet kan halen. Hopelijk weten andere bezoekers een oplossing.

3 09 2008
SveN

Bij blogger lukt het alvast zeer vlot…

4 09 2008
Jan

Eerst op youtube zetten is te tijdrovend? Meer dan vijf klikken is dat toch niet? Het meeste tijd zal je toch zitten wachten op uw filmpje dat geuploaded wordt.

In ieder geval, het gaat wél met WordPress, maar enkel wanneer je extra opslagruimte bijkoopt, vanaf $ 20 per jaar. Dan kan je op dezelfde manier als je je foto’s upload ook filmpjes uploaden. <a href=”http://faq.wordpress.com/2007/03/01/wordpress-video

4 09 2008
SveN

Merci alvast,

Met die Youtube tijdrovend te zijn, bedoel ik dat je toch eerst het filmpje daar moet opladen en daarna die link plaatsen op de blog. als je dat bijna dagelijks zo wil doen, duurt dat toch veel langer dan rechtstreeks.

4 09 2008
blanche

Wil dat zeggen dat we hier dagelijks een zelfgemaakt filmpje zullen te zien krijgen? Dan hoop ik dat je het voor mekaar krijgt.
Mijn constructieve bijdrage aan de oplossing van het probleem is helaas nihil.

5 09 2008
treiner

bij deze zijn we al een clubje van twee. Want heb zowat het zelfde probleem. Filmpjes erop zetten lijkt me voorlopig onverantwoord tijdverlies

5 09 2008
yab

Die youtube of flickr of vimeo link op je blog zetten, duurt pakweg twee seconden? Verwaarloosbaar ten opzichte van de tijd die het uploaden zelf kost. Echt, ik snap het probleem niet. Vooral als je veel filmpjes online wil zetten, lijkt een site als youtube of vimeo me daar het meest geschikt voor.

24 09 2008
Dreezy

Als het gaat om een filmpje te plaatsen op de website (in wordpress), kan ik je de volgende oplossing aanbieden:

Plaats de volgende code in de html.

(noot van Sven: de code bleek niet leesbaar op de blog, ik kreeg ze intussen in mijn mailbox)

In dit stukje html wordt er vanuit gegaan, dat het filmpje wordt geplaatst in de map download.

Veel suc6 ermee
Groeten Dreezy (webmaster) kloppenburgweb.nl
Voor computertips, kijk op tips.kloppenburgweb.nl

18 12 2009
Pauline

Het lukt mij ook niet en ook geen foto’s, zo is er toch niets aan om te bloggen, je wilt het toch wat opleuken. Ik krijg deze foutmelding

Unable to create directory /storage/mijndomein/users/134919/public/sites/www.zoe-shi.nl/internetcounseling/wp-content. Is its parent directory writable by the server?foutmelding:

Geef een reactie

