Nu al uitgeteld…

8 09 2008

Noem het gerust schandalig, maar ik kan het niet helpen: het nieuwe schooljaar is amper een week bezig en ik ben al gesneuveld! De weerstand is al op. Een ferme verkoudheid, een grieperig gevoel, niezen en snuiten, … En dat terwijl ik vrijwel nooit ziek ben.

Aandachtige lezers menen zich misschien te herinneren dat een angina me vorig jaar ook al drie dagen thuis hield. Maar in de zes jaar die daar aan voorafgingen heb ik nooit een dag verzuimd. Plichtsbewust maar vooral gezond.

Het knaagt wel hoor,  je ziek moeten melden. Meteen na het ontwaken denk je: ‘ik zal toch maar opstaan, het zal wel lukken.’ Maar het lukt natuurlijk niet. Ik wil me dat natuurlijk niet te zeer aantrekken. Ik werkte ooit op een school waar ene Meester Marc, op de grens van zijn pensioen en gehuld in een stofjas (!), trots meldde dat hij in zijn 150 jaar durende carrière slechts 2 weken afwezig was geweest voor een operatie. Ik hoef niet per se een Meester Marc te worden, dus zal ik maar even ongegeneerd ziek zijn. Morgen sta ik er weer.

Acties

Information

9 responses

8 09 2008
Ella Guru

Mijn grootvader zei altijd: “Een mens is pas ziek als hij niet meer uit zijn bed kan. De rest moet niet onnozel doen en gaan werken.”
Ik heb die filosofie ook altijd een beetje nageleefd, dus ik weet hoe je je voelt nu.

Af en toe is het echt nodig om thuis te blijven. Alleen kut dat je in de tweede week al geveld wordt. Veel beterschap!

9 09 2008
Daniel

De school, één groot broeinest van microben zeker? Op de tweede schooldag kregen de kleutertjes hier al een briefje mee: ‘er zijn luizen gesignaleerd bla bla bla…’

9 09 2008
micheleeuw

Wanneer je ziek bent, heeft het geen zin om te gaan werken. Nergens goed voor.
Beterschap !

10 09 2008
vandepotgerukte

Naar het schijnt was het gisteren wel schoon weer, ze gaan het niet geloven op die school van U dat U echt ziek was.

Was getekend met een medelevende groet voor de zieke.

10 09 2008
SveN

Amper één dag nodig gehad om te herstellen, dus dat mooie weer beleefde ik al werkende, helaas.
En verder werk ik niet op een katholieke school; er is dus een sfeer van vertrouwen onder werkgever en werknemer ;-)

10 09 2008
blanche

Hola! Niet katholiek en “dus” vertrouwen. Ik zou niet katholiek en vertrouwen toch niet op één lijn durven zetten hoor. De staat is ook niet katholiek maar ik twijfel eraan of al haar medewerkers wel te vertrouwen zijn. Ziektedagen opsparen, nietsdoend blijven zitten om overuren op te sparen…er zijn er die het de normaalste zaak van de wereld vinden.
Ik geloof dat jij je werkgever vertrouwt en dat je werkgever op jou kan rekenen, maar of dat inherent is aan niet katholiek?
Ik deins altijd wat terug voor veralgemeningen.

10 09 2008
SveN

Heu ja, ’t was bedoeld als reflectie op mijn eigen situatie hoor, niet als dogma.

11 09 2008
Ella Guru

@Sven

Dan was je even het blogdogma uit het oog verloren: “Als mensen je blog ook maar enigszins verkeerd kunnen interpreteren, zullen ze dat ook doen”.

Eentje om in te kaderen, die. ;-)

11 09 2008
Madame Commentatore

Het blijft immens moeilijk communiceren. Vandaag ook nog eens ondervonden.

Op een bankje onder een boom gaat toch altijd iets beter.

Geef een reactie

