Cinemaniak

6 10 2008

Zonder u daar vooraf enigszins over te berichten ben ik vandaag aan mijn jaarlijkse filmmarathon begonnen: de 35e editie van het filmfestival is officieus van start gegaan. Ik keek er al een tijdje naar uit en ben dus van plan hier flink van te genieten. Op mijn programma, zoals altijd samengesteld na veel wikken en wegen, puzzelen en schuiven, staan zo’n 33 films. 34 eigenlijk, maar één vertoning valt samen met een bijzonder concert van filmmuziek. Een film waar ik al héél lang naar uitkijk en een concert dat de soundtrackfanaat in mij doet jubelen. Dilemma, dilemma.  

Ik heb er al 2 films opzitten vandaag. Eén film bekeek ik tussen het lesgeven door (ik was anderhalf uur klasvrij, gevolgd door anderhalf uur pauze, dus ik spoedde me toen snel naar de cinema). En we zijn goed gestart, want Woody Allen’s Vicky Cristina Barcelona was een zeer genietbaar juweeltje!

Morgen ligt het weer nog even stil, maar vanaf woensdag vlieg ik er echt in. Tegen vrijdagavond zou ik 10 films willen gezien hebben, en in het weekend ga ik er nog eens 9 bekijken… De klas kan even de pot op, mijn directeur is verwittigd (en als hij dit leest, hij mag gerust zijn, alles is onder controle). De 10 dagen puur filmplezier kunnen beginnen, mijn equivalent van een vakantietrip. En ik hoef er niet eens congé voor te nemen.

(die beelden! die kleuren! die actrices! die dialogen!)

Acties

Information

3 responses

7 10 2008
vandepotgerukte

Vicky Cristina is hier verleden jaar opgenomen, en dat hebben we geweten. Dagelijks kon je op het nieuws een horde nieuwsgierigen Woody Allen en zijn gevolg zien begapen, belegeren. Enne de Catalaanse regering heeft deze film ook een beetje sponsorgeld toegeschoven met de voorwaarde een paar mooie beelden van Barcelona in de film op te nemen. En dat schoot dan weer in het verkeerde keelgat van sommige belastingbetalers. En zo is het altijd wat.

Was getekend

8 10 2008
Aïda

(die Javier Bardem! die muziek!)

Veel kijkgenot.

8 10 2008
micheleeuw

Have fun en vergeet niet hier een verslagje neer te zetten.

Geef een reactie

