The Troubles with Belgacom (3)

29 10 2008

Honderden blogartikels moeten er al geschreven zijn over de gijzeling van de telecomgebruiker. Recent hier nog over de goldshake (!?) van Telenet.

Vandaag trachtte ik bij Belgacom binnen te geraken omdat mijn mails niet binnenkwamen. Een medewerker te pakken krijgen voor een technisch probleem: vroeger lukte dat wel, mits enig geduld. Nu wordt je eerst door een ingewikkeld en vooral lang aanslepend menu geloodst waarbij je telkens maar weer opties moet nemen. Uiteindelijk vraagt men je toch naar een betalend nummer te bellen of om op de website van Belgacom zelf je probleem op te lossen – zelfs al heb je de optie ‘ik kan niet surfen’ gekozen!

Op het betaalnummer vang je bot: slechts 3 uur per dag is deze lijn beschikbaar. Dan maar terug naar het eerste nummer bellen en enkele andere opties kiezen – die niet kloppen, maar ja wat moet je doen?  – om toch maar een medewerker te pakken te krijgen. Zoals altijd is het héél lang wachten.

Intussen loste ik zelf mijn probleem op maar zit ik hier wel met een verhoogd adrenalinegehalte razend te wezen op deze gijzelnemers. Je komt op een zeker moment toch vast te zitten. Wat met al die mensen die echt hulp nodig hebben? Een medewerker van Belgacom aan de lijn trachten te krijgen wordt een echte dagtaak en bovenal een zenuwslopend avontuur waarvan de afloop een mysterie is. En wij kunnen daar NIETS aan doen – behalve de dingen van ons ‘afbloggen’.

De dag is nog niets een halverwege en ik ben al gestresst. Vanavond gelukkig eens uitgebreid Carcassonnen…

Lees hier en hier meer Belgacomtroubles.


Acties

Information

2 responses

29 10 2008
vandepotgerukte

Probeer eens de Wi-Fi van de buren. Er zit eraltijd wel eentje tussen die niet goed beveiligd is.

Was getekend

30 10 2008
micheleeuw

Bij Telenet is niet beter, hoor. Ik krijg daar ook het sch..t van ! :-(

Geef een reactie

