Vakantie: zalig nietsdoen!?

22 12 2008

Van wie vakantie heeft, wordt blijkbaar steeds verwacht dat die allerlei ‘plannen’ heeft. Wie daarop een antwoord verwacht à la ’14 dagen naar een mondain skioord’, ‘gaan uitrusten op Ibiza’ of ‘een jacuzzi installeren in mijn stilaan helemaal verbouwde villa’, moet ik teleurstellen. Mijn ‘to-do-lijst’:

– een toets begrijpend lezen maken (leuk, echt waar!)
– de K.U.T-redactietop 2008 samenstellen a.d.h.v. de inbreng van alle redacteurs (Wall-E! voor n°1!)
– verzekering betalen in het geval mijn pc tilt slaat en in brand schiet.
– gelukwensen sturen naar Margot & Inti
– de klasblog updaten (voor zover mijn leerlingen dat  niet zelf doen)
– computer en nieuwe printer in de klas gaan installeren (geen zin in)
– mailbox opruimen
– toets spelling opstellen (gaat snel)
– De K.U.T- Facebookgroep mee promoten (bij deze)
– allerlei facturen (al dan niet achterstallig) betalen
– nog minstens 40 telefoonnummers in mijn gsm invoeren die hier op een lijstje liggen te wezen sinds ik 4 maand geleden een nieuwe SIM-kaart had en de nummers niet overgezet werden (weet ook niet waarom niet eigenlijk).
– Maria Dolores bezoeken
– nieuwjaarsgeschenken kopen (echt wel de meest tijdrovende en vervelende klus)
– meubels herschikken ten einde de nieuwe kast die deze week geleverd wordt, tot zijn recht te laten komen (een kamer bijbouwen?)
– op diverse wijzen bijdragen aan de boekhouding van de K.U.T-kas (= mijn papierwinkel sorteren)
– naar de schoenmaker gaan
– een croque-monsieurmachine kopen
– een hoop CD’s op mijn mp3-speler zetten (ja, ik heb nog cd’s)
– naar persvisies gaan
– naar de post gaan (nee, geen kerstkaartjes)
– de schoolblogs onderhouden (om te zien of mijn steeds deskundiger wordende collega’s niet te veel foutjes meer maken)
– nieuw bureau installeren in de klas (dank u, papa)
– de K.U.T-quizvragendatabase opstellen
– nog véél films zien voor het einde van het jaar! (record van 2006 kan niet meer verbroken worden, spijtig genoeg!)
– sociaal doen met allerlei mensen (en niet on line!)
– vooral niet bedenken hoeveel van die dingen ik had kunnen doen terwijl ik dit stukje typ.

Hopelijk is het snel nog eens vakantie!

Acties

Information

4 responses

22 12 2008
Ella Guru

Allez, dus jij bent die gast van die K.U.T.-site?

In mijn studententijd doken jullie steevast op in mijn Google zoekresultaten. Waar ik ook op zocht. Dat vond ik zeker niet onaangenaam. :-)

28 12 2008
vandepotgerukte

“Sociaal doen met mensen” klinkt angstaanjagend.

Was getekend

30 12 2008
valleken

en als je nog wat tijd over hebt liggen de taalbeschouwingslijsten, of projectregistrtatielijsten of het ‘alfabet der mensen’ of … nog te wachten ;-)

30 12 2008
SveN

Taalbeschouwingslijst was al gedaan, met dank aan mijn parallello’s!
Projectregistratie negeer ik nog even. Ik moet ook wat te doen hebben terwijl mijn leerlingen toetsen maken hé.

Geef een reactie

