Even knorren

19 02 2009

Nu ik weer volop van goeie boeken geniet, overviel me onlangs de drang één van mijn favoriete boeken, Bankvlees, te herlezen. Helaas, mijn exemplaar staat niet meer in de boekenkast en ik heb geen idee aan wie ik het uitgeleend heb.

Het moet al lang geleden uitgeleend zijn, want ik mis het toch al maanden. Ik noteer vrij vaak wie wat leent, maar dan vooral wat dvd’s betreft. Nu noteerde ik dus niét. Ik heb weinig boeken, leen ze dus ook nauwelijks uit en lig er dus des te sneller van wakker wanneer er eentje vermist is.

Ik kan daar eens om zuchten, maar ik zit zo niet in elkaar. Ik trek me dat aan en laat er slaap voor. Tracht mijn uitleengedrag te reconstrueren. Maak me héél erg boos op al die leners die maar lenen en lenen zonder mij er eens aan te herinneren dat ze iets van me hebben of een seintje te geven dat ze er nog niet aan begonnen zijn en of ik dus nog even geduld heb. Geduld heb ik in overschot, maar ik wil dan wel weten voor wie.

Ik wil mijn Bankvlees terug. En nu we er toch over begonnen zijn: ook de films Mean Creek, Inside Man, Adaptation, Fear & Loathing in Las Vegas en Where the Truth Lies, stilaan allemaal zowat langer dan een jaar vermist. Aan verschillende mensen uitgeleend.

Ik zou er wantrouwig durven vanuit gaan dat Boris nog over één van de verdwenen objecten beschikt en ik vrees dat ik in dat geval nog veel humeuriger wordt want dan moet ik er zeker nog tot juni op wachten. Maar eigenlijk verdenk ik anderen.

Ja, mijn irritatiedrempel was laag vandaag dus beschouw dit beslist als een knorrig bericht.

Acties

Information

5 responses

20 02 2009
Aïda

Ik beken. Ik heb Fear&Loathing in Las Vegas. Ttz, had, want ik heb het op mijn beurt uitgeleend aan een vriend die hem in mijn rek zag staan en ik elke week zag maar die ik inmiddels niet meer zie omdat die nu niet meer de vriend is van mij vriendin en ik hem al een jaar niet gezien heb. Ik koop een nieuwe tenzij ik zaterdag a.s. bij die vriendin constateer dat die DVD nog bij haar staat.

En Boris reageerde bij een eerdere post over “De Heining” toch dat hij Bankvlees had? Dus ja, daar zal je nog wat moeten op wachten….

20 02 2009
blanche

Jamaar, bij mij moet je niet komen knorren, ik heb ze niet. Bovendien stuur ik iedereen die komt knorren over een probleem terug als ze ook geen mogelijke oplossing voor het geknorveroorzakend probleem meebrengen.
Uw moeder moet ook uitkijken want iets uitlenen dat je eigendom niet is, daar kunnen klachten van komen.
ps: Mag ik bankvlees eens lenen? Terugbezorgd binnen het jaar.

20 02 2009
SveN

Alé oef, toch 2 dingen die al opgelost zijn. Kwijt of niet kwijt, zekerheid geeft rust.

20 02 2009
LiN

SveN, msn dat het je nog wat meer rust kan brengen: ik neem niks mee naar India van jou :) aan mij heb je geen van deze dingen uitgeleend.
Ik heb wel nog wat spullen liggen van andere mensen, ik ga er nu echt eens werk van maken om die spullen terug te bezorgen. Dus bedankt voor je knorrig bericht : het hoort niet om spullen te houden van mensen zonder af en toe een seintje te geven, je hebt groot gelijk!

16 09 2009
L

zelfs voor dit probleem is er nu een oplossing : http://returnmypants.com/

Geef een reactie

