Vlotjes elektronisch

5 03 2009

Schrijf je in via ons online loket! zeggen ze dan. Rap dat dat gaat.

vnz

Wat een onzinnig gedoe toch. Een mens maakt dan tijd om zich (op vraag van de organisatie zelf) elektronisch aan te melden en raakt niet verder dan een registratie. Een brief zal me binnen enkele dagen dus de kans geven me verder in te schrijven. Wat er precies in de brief zal staan is een groot vraagteken. Misschien een telefoonnummer waar ik moet naar bellen om dan een code te krijgen die ik moet door sms’en, waarop ik dan een wachtwoord krijg dat … ?

Ik denk dat het voor mij dan maar niet meer hoeft, meneer ziekenfonds.

Acties

Information

2 responses

6 03 2009
Nolleke

Jammer, misschien moet je het Oz (Onafhankelijk Ziekenfonds) eens proberen, waar ikzelf heel tevreden over ben en wellicht het meest elektronische ziekenfonds is van het land. Ze hebben geen overbodige kantoren want alles gebeurt per mail, telefoon of briefwisseling. Zéér handig zonder overbodige verplaatsingen, wachtrijen en dure kantoren die door de ledenbijdrages moeten worden betaald.

Om privacy- en veiligheidsredenen lijkt me zo’n briefje met een persoonlijke code trouwens geen overbodige luxe hoor.

Als dat niet zou worden toegepast, dan kan éénder wie jou gegevens invullen en je zo dus inschrijven bij éénder welk ziekenfonds dat dan weer op haar beurt alle formaliteiten zal vervullen om de annulatie van je inschrijving bij je vorige ziekenfonds in orde te brengen. Bovendien wordt een gebruikersnaam en code toch best afzonderlijk verstuurd (dat is ook zo met een nieuwe bankkaart) en al zeker als dat elektronisch gebeurd.

De digitale wereld is handig, maar soms moeten er toch nog een aantal echte contacten (in de reële wereld dus) plaatsvinden om misbruiken te voorkomen. De dag dat er iemand met je (virtuele) identiteit vandoor gaat zul je je al die vervloekte ongemakjes waar je nu zo op foetert wellicht de hemel in prijzen. Maar wees gerust hoor, ik wind me daar ook soms over op, maar toch is het een noodzakelijk kwaad.

9 03 2009
dedie van de CM

Sven: één woord en uw broodje is gebakken bij CM he!

Geef een reactie

