Teamweekend

30 03 2009

Zondagochtend:

V: Eén croissant en één ontbijtkoek per persoon!
Sven: Jamaar, ik heb eigenlijk liever twee croissants en geen ontbijtkoek.
V: Neenee, het aantal is precies afgemeten.
H: Niet moeilijk doen hé Sven.
Sven: Enfin, niet iedereen zal er twee eten hoor. Je zal er toch over hebben. Er zijn zelfs mensen die er geen eten. T. met zijn speciaal ontgiftingsdieet bijvoorbeeld.
V: Nee, afblijven. Er zijn nog mensen die slapen en die moeten straks ook ontbijt hebben!
Sven: Jamaar, wie tot 11 uur in zijn nest blijft, moet zich maar tevreden stellen met een beperktere keuze.
H: Dat is nu altijd hetzelfde met u, zo uw zin willen doordrijven.
Sven (grijnst): Ja, en weet je wat? Dat lukt bijna altijd.
V: Is het nu zo moeilijk u aan deze regel te houden?
Sven: Dat is een reflex: ik ga automatisch in tegen de dingen die opgelegd worden, denk ik. Ik argumenteer en ik wil mijn zin krijgen omdat ik er van overtuigd ben dat ik daarmee de regelneverij tegenga.
H (zucht): Hoe is dat toch mogelijk???
V (ferm): Eén croissant per persoon en stopt nu met zagen!
S: Jamaar er zal dan wel iemand twee koeken eten hoor, ik wil niemand zijn eten afnemen. Kijk, die ene croissant heeft me geweldig gesmaakt en ik kan het daar gerust bij laten. Maar jullie zetten me net aan om door te gaan. Niet alles moet zo strikt geregeld worden toch?
H & V: Zwijgt!!!!

Een andere collega komt nietsvermoedend aangeslenterd: ”Ha Sven, moete gij mijne croissant hebben? Ik zal dan wel twee koeken eten’.

Collectief gezucht en binnensmonds gefoeter rondom mij. Ik grijns eens te meer en bijt gretig in mijn croissant.

********************************************************************************

Maandagmiddag, uitpakken van het keukenmateriaal:

– ‘Wat zit er in diene zak hier?’
– ‘Ah, nog nen hoop croissants en koffiekoeken die over waren.’

Acties

Information

9 responses

30 03 2009
Ella Guru

Dat er mensen zijn die toekomen met 2 croissants/koffiekoeken als ontbijt! Of minder zelfs!

Daar kan ik met mijn verstand niet bij!

30 03 2009
SveN

Oh, maar de tafel was verder gevuld met gewoon brood, stokbrood, eitjes, beleg in alle soorten en maten, fruit, yoghurt en cornflakes!

31 03 2009
valleken

En dan had onze Sven nog niet genoeg!!!!

31 03 2009
Margo

Jaja, de SveN ten voeten uit, zo kennen we hem. Grappige doordrammer!

1 04 2009
vandepotgerukte

Ik zou het niet kunnen.

Was getekend

1 04 2009
Aïda

Heerlijk.

Zou dat aan de opvoeding liggen?

1 04 2009
MC

@VDP: wat zou je niet kunnen? Twee croissants eten ’s morgens of doordrammen?

3 04 2009
vandepotgerukte

@MC,
Doordrammen.

Was getekend

3 04 2009
Sven

Fijn dat Margo dit begrip lanceerde, ik was er nog nooit opgekomen ifv mezelf. Maar ik veronderstel dat het ergens wel klopt.

Geef een reactie

