K-dee zoekt bevestiging

6 10 2009

Leerlingetje:  ‘Svééééén, wie vond jij dat er moest winnen? Josje,  Madelon of Noa?’

Leerkracht: ‘Géén van de drie! Ik zag drie door- en door onnozele bimbo’s die alledrie vals zongen! Ze waren dom, ijdel en infantiel! Het was ook lang vooraf duidelijk dat ze een Hollandse gingen kiezen, kwestie van een deel van het afzetgebied commercieel veilig te stellen. Op geen enkel moment had ik het gevoel dat zangtalent van belang was, wel nationaliteit, blondheid en gekir. Dit was geen tv-programma, maar een uitgekiende marketingstunt van een hebberig, megalomaan bedrijf dat nu lang genoeg zijn inspiratieloze producten door de strot van de argeloze, makkelijk te verleiden consument jaagt. Ik walg ervan!’

Maar dat zei ik dus niet. Ik zei: ‘Josje’.

‘Ik ook’ zei ze. En met een grote glimlach huppelde ze weg.

Acties

Information

6 responses

7 10 2009
blanche

Je echte antwoord zou haar ongelukkig gemaakt hebben als ze het al begreep.
Wat zou je doen in volgend geval? Je hebt 2 kleinkinderen of 2 kleine kinderen, die zijn nog geen jaar. Om wat tegenwicht te geven tegen de roze zever laat je ze al eens klassiek horen. Ze blijven daar redelijk onbewogen en rustig bij. Dan zet je K3 of andere ‘leukste kinderliedjes’ op en dan beginnen die armpjes en die ganse lijfjes ritmisch te wiegen en dan komen er van die onweerstaanbare geluidjes uit.
Wat doe je? Meer K3 of correctieve actie? (zelf zingen is in mijn geval geen optie).

8 10 2009
Caroline

@Blanche : er bestaan lepe tussenoplossingen. France Gall in haar beginperiode bijvoorbeeld en verder verkocht ik Mozarts licht verteerbare Kleine Nachtmusik als ‘de muziek die het orkest op het bal van Assepoester speelde’.

10 10 2009
treiner

En de marketing stunt werkt , ze halen zelfs je blog :-)

11 10 2009
Drs. Johan Arendt Happolati

Heer Sven,
U schrijft: ‘een hebberig, megalomaan bedrijf dat nu lang genoeg zijn inspiratieloze producten door de strot van de argeloze, makkelijk te verleiden consument jaagt’. U bedoelt ongetwijfeld Studio 100.
Overdrijft U nu niet een beetje? Die meisjes zorgen voor eenvoudig en ongevaarlijk vertier voor kinderen. En ja, daar wordt geld mee verdiend. En dan?
Een groet,
De Drs.

22 10 2009
Christophe

Dat het veel geld opbrengt, so what.
De kindertjes zijn er tevreden mee en ook ik, mijn moeder en mijn vriendin zongen mee tijdens de show van afgelopen zaterdag.

Maar ik vind je blogpost wel leuk opgesteld.

11 02 2010
Titus

en met een grote glimlach las ik dit stukje!

Geef een reactie

