Friends Forever!

31 01 2010

Nu ik een vorig artikel voor mezelf en eventueel voor u één en ander duidelijk maakte in verband met mijn Facebookgebruik, wou ik me nu even bezighouden met het kritisch bekijken van wie dan wél mijn virtuele vrienden zijn. Defriending was de trend van 2009 maar ik heb het nog maar zelden iemand weten doen.

Ik ben zelf één keer gedefriend, voor zover ik dat gemerkt heb, en hoewel ik niet zo close was met die defriender, zag ik daar echt geen enkele aanleiding voor en was ik dus toch wat beledigd. Vooral omdat ik toch wel erg weloverwogen verzoeken stuur. Maar goed, ik pleit zelf  altijd voor minder hypocrisie, dus ik kan er mee leven.

Nu schiet ik zelf in actie. Ik meldde het al, 147 Facebookvrienden begin ik wat benauwend te vinden.  Dat blijft maar groeien, zelfs al zet er zo nu en dan iemand zijn account stop. Ik stel ook vast dat ik mijn weloverdachte criteria eigenlijk niet altijd correct gehanteerd heb. Anders gezegd: ik heb wel wat volk toegevoegd waarmee ik niet zo erg betrokken voel en dus… ga ik vandaag defrienden.

Een aantal mensen op mijn vriendenlijst zou ik in het dagelijks leven immers nauwelijks herkennen. Of ik zou me haast verstoppen om een gênant moment van niet-weten-wat-zeggen te vermijden. Er zijn mensen die ik gewoonweg veel te oppervlakkig ken of met wie ik de laatste jaren eigenlijk geen contact meer heb. Met wie ik sowieso al weinig contact had. Die moeten er maar eens uit. Wat voor zin heeft het?

De ballast was kleiner dan ik dacht. 9 Mensen gedefriend. Dat ging snel en makkelijk. Ik denk dat ik onbewust al lang wist wie er niet meer bij hoefde. En hoewel dit allemaal weinig voorstelt, voel ik me weer een correcter mens.

En nu ga ik stoppen met deze extreme egoberichtgeving over echt wel zeer futiele zaken.

Acties

Information

4 responses

1 02 2010
Ilse

Zolang je mij maar niet defriendt! Hoe vervoeg je dat trouwens?

4 02 2010
chelone

Best dat je ermee stopt, met die extreme egoberichtgeving over echt wel zeer futiele zaken.
Mijn vraag zou zijn waarom je er eigenlijk mee begint. Wat voor zin heeft het?

4 02 2010
Boris

Hee Chelone,

Ik snap jouw reactie niet. Is die bedoeld zoals ik ze lees?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met een mening zoals jij in je reactie laat blijken (in het geval van jouw mening dan), op zo een post zou reageren.
Voor de rest kan elke lezer zelf wel uitmaken of hij dit soort berichtgeving extreem futiel vindt of niet.

5 02 2010
chelone

Ja, het is waar Boris, ik zou niet meer mogen reageren als ik me erger.

Geef een reactie

