Mee

5 07 2010

Tijdens het kijken naar de Werchterverslaggeving op televisie, kom ik tot de vaststelling dat ik echt wel veel muziek ken. Ik die nog nooit een voet op een festivalweide of in een concertzaal gezet heb. Maar meer dan de helft van die vermelde groepen ken ik en heel wat van die liedjes staan zelfs al op mijn mp3-speler. Of ga ik alsnog toevoegen. De ontdekking dat enkele van die groepen gewoon Vlaams zijn, is dan weer wat onnozel van me.

Natuurlijk is Werchter de laatste jaren veel toegankelijker geworden en zijn de meeste hoofdacts vaste waarden die iedereen kent. Gaat men voor de conventies die de dertigers met geld aanspreken. Ben ik gebrainwashd door StuBru. En die tientallen onbekende kleine groepjes op de kleine podia negeer ik nu even. Maar ik voel me weer helemaal mee. Oef.

Acties

Information

3 responses

5 07 2010
Aïda

De bevestiging hoe mainstream Stubru en Werchter geworden is.

Sven en muziek en mee.

Oef.

5 07 2010
SveN

Er is nog altijd de muziekkast van mijn moeder om onbekende artiesten te ontdekken.

9 07 2010
Cedric

Zoals Aïda zegt, het is gewoon mainstream (geworden). Waarom zouden ze anders met gemak al hun tickets hebben verkocht. Dat is zo spijtig aan Werchter dat het niet meer vernieuwends is… zolang er maar bekende & zekerheden zijn geprogrammeerd dan weten ze dat ze geld kunnen scheppen. Ik veroordeel de groepen of het publiek niet maar mij kan werchter niet meer bekoren. Geef mij maar een leuk intiem feestje/concertje.

Geef een reactie

