Belgakots TV

18 07 2010

Zelfs al kijk ik in deze periode nauwelijks televisie, vanwege het weer maar ook omdat er simpelweg alleen maar onzin te bekijken valt. Toch zit aan mijn verdraagzaamheidsgrens wat een zeker reclame-offensief betreft. Het gaat over een aantal verschillende spotjes voor Belgacom TV, waarin een jammer genoeg uitermate irritant kroost opgevoerd wordt.

Wat is er leuk/vertederend/grappig/ aan ettertjes die hun ouders op zo’n ergerlijke manier de les spellen? Hoe moet onze sympathie groeien tegenover een product dat ik nu associeer met het soort gezinnen dat ik liefst zo veel mogelijk vermijd: die waar de kinderen de baas zijn en de ouders naar hun pijpen moeten dansen. Walgelijk vind ik de willoosheid  en zelfs vanzelfsprekendheid waarmee die ouders het gekef en geëmmer van hun kinderen ondergaan.

Zijn dit realistische taferelen? Tja, misschien in de leefwereld van de reclamemakers. Bij ouders die zichzelf en hun carrière belangrijker vinden dan hun kinderen. Maar zoals wel vaker is er een gigantische kloof tussen de mensen die de reclame bedenken en het doelpubliek. Niet dat er geen arrogante kinderen bestaan, maar moeten die opgevoerd worden als de norm?

Mochten de makers of de mensen van Belgacom overigens overwegen om in hun volgende spot maar een filmfreak centraal te stellen die iedere vrije dag wel een filmpje verteert, bespaar u de moeite. Ik heb absoluut geen behoefte aan een filmzender die me een veel te beperkte selectie van films aanbiedt, waarvan ik de meeste zelfs al gezien heb. Deze raad, die u een duur  marketingonderzoek bespaart, is volkomen gratis.

Acties

Information

10 responses

18 07 2010
Marc

Maar Sven toch. In reclame gaat het er om een boodschap over te brengen, en bij voorkeur aan een zo groot mogelijke doelgroep. De reclamegasten hebben er hier voor gekozen om aandacht te trekken via humor… en het omkeren van de kind-ouder relatie is hier wel degelijk grappig… want geef toe: omgekeerd zijn de situaties wél realistisch.

18 07 2010
Clara

Ik ben het daar niet mee eens want het is net omdat die omgekeerde situatie niet eens zo fictief is dat dit spotje niét werkt. Ik denk dat dit zelfs een realistische situatie is.
Enfin kom wie vindt dit spotje nu goed?

18 07 2010
SveN

Gelukkig zijn er nog opmerkzame lezers als u, Marc, om me te laten inzien wat ik echt niet snap. Leuk bevoogdend toontje ook.

20 07 2010
Aïda

Eén van de ergerlijkste spotjes van de laatste jaren. (Alhoewel dat van Telenet met dat gezinnetje ook in de competitie zit.)
Neen, je hebt het niet gesnapt en ik ook niet.
Tientallen facebookgroepen en honderdduizenden fans geven je ongelijk, zegt de maker van deze reclame zelf.
Het is een fenomaal succes.
De mensen zijn er zot van.
Duidelijk geen verstand van reclame.

20 07 2010
MJ

Mijn haar komt er ook van omhoog!

5 08 2010
The O

Aaaaaaaaaaaaaaaaargh ik haat dat kind, sorry.

11 08 2010
Caroline

Ze hebben het begot over leukere tv, terwijl leuk juist hét probleem is van tv. Soit, hier ten huize vormt dit sowieso geen item. Geen tv = geen last van dit soort reclames.

27 08 2010
Jonas

Word lid van de Facebookgroep Het irritante smurfenkereltje!
http://www.facebook.com/pages/Het-irritante-smurfenkereltje-van-Belgacom-TV/131716583535377

27 08 2010
Daphne

Deze reclame symboliseert perfect hoe Koning Kind in onze maatschappij de plak zwaait. De reclame is zogezegd bedoeld om de rollen om te draaien, maar de makers beseffen blijkbaar niet (of keuren het goed) dat het ook zo is in werkelijkheid.
Bah, om te kotsen. Hoe zou het toch komen dat er tegenwoordig zoveel ettertjes zijn, en zoveel lulletjes in de jongere generaties. Nooit vriendelijk, nooit groeten, arrogant boertig, heel materialistisch en individualistisch.
Hoe zou dat toch komen??

18 11 2010
DARM JEAN

NE VOEZE GAST IS DA HEEL MIJN DAG NAAR DE KL*TE ALS IK DA ZIE

Geef een reactie

