(Bijna) Thuis!

3 08 2010

Binnen een  kleine 24u ben ik thuis. Een niet te onderschatten aspect van het reizen, dat thuiskomen. Even aangenaam als vertrekken. Minder spannend, maar ook minder stresserend. Na mijn vorige reis waren dit mijn conclusies, en die zullen nu misschien wel dezelfde zijn.

Het anticiperen op die thuiskomst betekent niet dat ik me hier verveel, of verga van heimwee. Meer zelfs, ik zal u bekennen dat ik dit stukje geschreven heb vóór mijn vertrek! Omdat het mee deel uitmaakt van de opwinding rond mijn reis. Zoals uitkijken naar slenteren in Central Park of het zicht op de Niagarawatervallen (wedden dat het tegenvalt/viel?) leuk is, is het ook fijn te denken aan het uit de trein stappen in Gent na 14 dagen ver weg.

Na een reis, zelfs al is het een korte, kom ik eigenlijk liefst ’s nachts aan. In alle rust en koelte. Dat zal nu jammer genoeg  niet het geval zijn,  of mijn vliegtuig moet al een vertraging van een uur of 6 hebben. Wat best kan. Verder vind ik het ook absoluut noodzakelijk een lege agenda te hebben voor wat minstens de twee dagen betreft die volgen op de terugkomst. Om weer helemaal te wennen. Nu is twee weken ook weer geen eeuwigheid, maar de aard van de reis en bestemming maken toch dat je in je hoofd veel langer weg geweest ben. Ik ga er ook van uit dat ik tevreden zal zijn met de duur van de reis. Tien dagen USA vond ik de eerst keer net wat te kort, drie weken was me toch wat te lang, die tweede keer.

Maar goed, dit wordt al te raar, die voorspellingen. U leest échte bevindingen morgen!

Acties

Information

One response

3 08 2010
Boris!

Welkom thuis

Geef een reactie

