Invasie

29 09 2010

Ze sleuren met bijzettafeltjes of IKEA-lampjes. Fietsen waar het niet mag of stappen af waar het niet moet. Staren in het rond met stratenplannen in de hand of begeleiden kenmerkende gele fietsen met een wankelende bierbak op de bagagedrager. Er klinkt nog net iets meer West-Vlaams dan gewoonlijk. En heel de wereld is plots 18.

Het academiejaar is begonnen. Ik ben vreemde in eigen stad. Laat ze maar snel opgeslorpt worden door de omgeving, die reusachtige massa studenten. Brrr, ik ban hen uit mijn zicht, deze belichamingen van de harde confrontatie van het ouder worden.

Acties

Information

4 responses

30 09 2010
deftige dame nel

Let ook speciaal op neefjes met een West-Vlaams accent!

1 10 2010
Gentenaar

De studenten-kick-off was alleszins een catastrofaal begin: alle verkeer plat, – zelfs met de fiets al vloekend er doorheen, nergens een doorkomen, lawaai en afval, volk, volk, volk. Pff, de Gentenaar zou haast gaan overwegen om enkele weken niet buiten te komen.
Anderzijds vind ik het dus wel jammer dat er al zo vroeg een negatieve beeldvorming is, die studenten konden daar niets aan doen maar ik wens ze momenteel toch een minder warm welkom.

1 10 2010
deftige dame nel

Studenten, dat moet zoiets zijn als toeristen aan de kust.

3 10 2010
Renzo

Hela! Zo niet hé!!
Ik, als respectabele dertiger (euhum), behoor ook opnieuw tot het invasieve studentenleger dat deze week Gent heeft veroverd. Heb de student-kick-off niet van nabij meegemaakt, maar was ’s anderdaags wel om 9u getuige van de sporen van de kleine veldslag van de nacht voordien op het St-Pietersplein. Speciaal, Het moet gezegd!
Maar in feite moet ik je bijtreden en voel ik mij ook niet meer zo bijzonder verwant met al die tieners. Gelukkig zitten die niet in mijn cursussen! De 22 en 23-jarigen met hun i-pods en laptops in mijn “klas” geven mij (gewapend met pen en papier) zo ook al genoeg een bompa-gevoel…

Geef een reactie

