De muzikale irritaties van 2010

29 12 2010

Ik ben en blijf een te grote leek op het vlakke van muziek om hier dieper in te gaan op wat 2010 me op dat vlak gebracht heeft. Ik heb weliswaar hier en daar een verfrissend geluid gehoord of een artiest leren kennen waarvan ik meer wil horen, maar doorgaans breidt mijn muzieksmaak zich slechts op een heel langzaam tempo uit.

Muziek die me ergert, ontdek ik des te meer. Er zal nooit een tekort zijn aan goedkope, overbodige en irritante dingen, zelfs al luister ik niet vaak naar de radio. Er zullen altijd artiesten zijn die véél meer aandacht en applaus krijgen dan hun talent waard is.

Het slechtste wat 2010 me op muzikaal vlak te bieden had:

1. Laserkraft 3DNein Man

Om je oren van je hoofd te rukken, zo slecht.

2. Stromae Alors On Danse

Enerverend tot en met. Gaat u met zijn alle gerust uit de bol op deze dwaze kul.

3. Duck Sauce Barbra Streisand

De kogel. Nu. Ook het origineel werkt op mijn zenuwen, hoor.

4. Lady Linn – alles

Ze heeft dit jaar weliswaar geen single uitgebracht, nog steeds blijft haar onnoemelijk onnozele gezangsel mijn oren geselen.

5. Tom WaesDos Cervesas

De grap was leuk bedacht, maar de uitwerking bleef maar aanslepen.

6. De PitaboysWaar is da feestje?

Volledig aan me ontgaan, maar als je omringd wordt door 11-jarigen vang je wel eens wat op. Immens slecht.

7. Selena GomezA Year without Rain

De bezigheden van dit overernstige wicht hebben zich steeds buiten mijn waarnemingsveld afgespeeld, maar wanneer leerlingen met een onderontwikkelde smaak zoiets binnenbrengen, is er geen ontkomen meer aan natuurlijk. Is binnen zijn genre wellicht gewoon één uit de duizend, maar heeft me niettemin geërgerd.

 

Ook in 2011 zullen momenten van frustratie ons aanzetten tot dwaze pogingen om al dat slechts te weren…

Wat was het slechtste dat u op muzikaal vlak overvallen heeft het voorbije jaar?

Acties

Information

9 responses

30 12 2010
Aïda

Yevgueni!
Selaaaaaaaaah – ikmoethetzonodigeenskwijt- Sue!
Eva Deroovere!
Hannelore Bedert!

Bij Radio1 zitten deze mensen blijkbaar al een heel jaar en langer in hun high rotation. (En neen, ik heb geen moeite gedaan om de juiste schrijfwijze van hun namen op te zoeken…)

30 12 2010
ulrich dv

Ook ik vind Eva soms Deroover.

30 12 2010
Bruno

@Aïda: de absolute terreur van de high rotation van Radio 1 moet Bart Peeters toch wel zijn! Meneer overacting met de benadrukte Nederlandse teksten en de vermoeiende sympathieke pose.

Het is al een nummer van 2009, maar nog elke paar weken slaagt Radio 1 erin om mijn ontbijt vreselijk te verpesten met “Zeester met koffie”, een ware kwelling van een performance, zeker als het origineel je lief is. Ook de andere “kleinkunst” van Bart Peeters wekt onmiddellijke afkeer op, maar dat belet Radio 1 niet om het des te meer te draaien.

31 12 2010
SveN

Ik kan me vinden in al jullie aanvullingen!

31 12 2010
Boris

Stromae past niet echt in het rijtje. Lady Linn is een goede zangeres die dan ook nog eens zowel soul, jazz als house aankan. De Radio 1 sessie van Lady Linn was voortreffelijk. Zelfs Paul Michiels maakte daar een come back. Er staan dus eigenlijk 2 muzikanten in je lijstje.
Vervang Lady Linn dus liever door Lady Gaga. Voor mij was het slechtste van dit jaar alles wat ze draaien op MNM, Robyn, en vooral Swedish House Maffia want dat is niets meer dan ‘waar zijn die handjes’ voor alternatievelingen.

3 01 2011
Mike

Zonder het over irritant of niet te hebben, vind ik de opmerking van Boris over Lady Gaga wel verrassend. Ook Lady Gaga is een muzikante… ik ken die Lady Linn nauwelijks, maar het argument muzikant tgo Lady Gaga vond ik ergens vreemd.
Gezien ik zélf kies waar ik naar luister (jazz podcasts van op de rtbf), liggen mijn irritaties niet zozeer bij de muziek maar eerder bij de presentator.
Kees Jared uitspreken wanneer je Keith Jarrett wil zeggen, enz… hoogst irritant!

En dan nog een bekentenis, ik heb het ganse album van Stromae gekocht… heeft me nog voor geen meter verveeld, maar heeft waarschijnlijk ook te maken dat ik het geen 4maal daags hoor op één of andere zender!

15 01 2011
TM

Ik onthoud alleen dat Justin Bieber er eigenlijk nog wel door kan..

15 01 2011
Sven

Wie?

20 10 2012
Eric

In deze versie is het nummer van Stromae eigenlijk best te genieten

Geef een reactie

